Mesut Özil: "Jag har blivit mer aktiv och Mourinho vill utveckla mig ännu mer"

 
Mesut Özil har tackat Jose Mourinho som har hjälpt mig att utvcklas de senaste åren, och sa att portugisen kommer säkerligen ha en avgörande roll i hans framsteg.
 
Mesut Özil anser att Jose Mourinho är mannen bakom tyskens utveckling i de tidigare säsongerna och han tror att Real Madrid tränaren kommer att göra honom en ännu bättre spelare i de kommande åren.
 
"Jag har inte förlorat något på att anpassa mig till Mourinhos taktiska disciplin" sa Özil till El Pais. "Anfallare måste också jobba. Jag har blivit mer aktiv och Mou vill utveckla mig ännu mer".
 
"Han har gett mig all förtroende och jag är jätte tacksam honom. Jag känner mig bekväm där och det är därför jag har kunnat spela så bra de senaste säsongerna".
 
Özil avslöjade även att Real Madrids lagkapten Iker Casillas har också spelat en avgörande roll i hans imponerande anpassning till det spanska spelet.
 
"I Madrid är han en legend och även en god vän som hjälper dig på alla sätt han kan" förklarade Özil.

Men den förra Werder Bremen spelaren medgav att han även har ett stort inflytande av två spelare som för närvarande spelar för Barcelona.
 
"Jag identiferar mig med Xavi och Iniesta när det gäller hur vi känner bollen. De båda är jätte inteligenta och deras bollinnehav är otroligt".

Skriv en kommentar