Mesut Özil: "Jag jämför mig aldrig med Zinedine Zidane"


Den tyska playmakern Mesut Özil har jämförts med legenden Zinedine Zidane, men mittfältaren tycker inte att han ligger på samma nivå som Zidane än.
Mesut Özil

Mesut Özil
har lugnat ner jämförelserna mellan den förra Real Madrid stjärnan Zinedine Zidane och han själv.

Den tyska mittfältaren, som signerade för Los Blancos sommaren 2010, har blivit en av Europas hetaste 23-åringar.

Hans spelstil har jämförts med Zidane, som spelade för Santiago Bernabeu klubben mellan åren 2001 och 2006, men Özil säger att han har en lång väg att gå innan han ligger på samma nivå som den franska legenden.

"Jag jämför mig aldrig med honom" sa Özil till AS. "Jag är stolt över att vara i en så stor klubb som Madrid, men Zidane ligger på en helt annan nivå".

"Han var en spelare med världssuccé.  Jag har ännu inte det. Jag måste fortfarande utveckla mig. Han var en komplett spelare: han spelade med båda fötter, han hade en god teknik, god nickningsförmåga och avslut".

"Zidane var en otrolig spelare eftersom han hade fantastisk trick. Som professionell gjorde han inte endast saker som var fina att se, utan han var även jätteeffektiv, en sann hårt arbetande spelare".

Kommentarer

Anonym

2012-06-05 - 16:12:37
:-s

Skriv en kommentar