Ronaldo: "Om det var upp till mig skulle jag stanna i Madrid till slutet av min karriär"


Förra månaden vägrade Cristiano Ronaldo att kommentera sin framtid, men nu säger han att han skulle vilja avsluta sin karriär i Real Madrid.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo har avslöjat att han vill avsluta sin fotbollskarriär i Santiago Bernabeu klubben.

Den 27-årige målgöraren signerades för en rekordsumma på 94 miljoner euro år 2009 efter att ha spenderat sex år i Manchester United.

Han har visat sig vara värd pengarna som klubben betalade för honom genom att ha bland annat gjort 60 mål i alla tävlingar säsongen 2011/2012, och därmed ledde han sitt lag till sin första La Liga titel sedan 2008.

"Om det var upp till mig skulle jag stanna i Madrid till slutet av min karriär" sa Ronaldo till Marca. "Men det beror inte på mig".

Den portugisiska stjärnan pratade även om sin glädje över att ha sett Jose Mourinho förlänga sitt kontrakt med den spanska huvudstadsklubben till år 2016.

"Det var perfekt, jag är glad över det. En klubb som Madrid måste ha en topp tränare som Mourinho. Han behöver vara här".

"Det verkar som att Madrid inte skulle vinna lika många titlar utan Mourinho eftersom de behöver honom på bänken".

Man tror att Ronaldo kommer att komma långt i Ballon d'Or i år och att han till och med kommer att slå Barcelonas stjärnan Lionel Messi för den prestigefyllda utmärkelsen.

"Jag vill inte tänka på det allt för mycket, men jag förnekar inte att jag känner stor spänning över det faktum att jag kan vinna den eftersom det är varje spelares dröm" fortsatte 27-åringen.

"Ballon d'Or är höjdpunkten för en spelare, men det är inte jag som röstar, så det enda jag kan göra är att vänta. Men jag kommer att vara ärlig: jag tror att jag har en bra chans att vinna den, eller åtminstone bli nominerad".

"Jag hade en fantastisk säsong och det är självklart för mig att andra Madrid spelare och mig själv blir nominerade".

Anfallaren kommenterade även situationen om hans landslagskamrat Fabio Coentrão, som har varit en måltavla av kritik för Madrid supportrarna sedan han lämnade Benfica för 30 miljoner euro förra året.

"Jag tycker att fansen var en aning orättvisa mot honom, men det är bara hur Madrid supportrarna är" förklarade Ronaldo.

"Det första året är alltid det svåraste, men han är en av världens bästa försvarare. Bra spelare lyckas alltid".

Kommentarer

Srs

2012-06-06 - 14:58:04
Alltså nåt jag inte FATTAR, hur kunde Real köpa en spelare som Coentrao för 30m euro + Garay, Real borde tänka mycket innan dem köper en dyr spelare.

P - Hala Madrid

2012-06-06 - 17:17:17
Coentrão är grym ;-)

Srs

2012-06-06 - 21:21:33
Håller med, fast han är unte värd 30m euro

Anonym

2012-06-06 - 22:16:01
hm han är bra men inte lika som marcelo

Anonym

2012-06-07 - 17:43:10
ronaldo:love:

Love Madrid

2012-06-08 - 11:10:21
asså coentrao e grym men saken e att han behöver mer speltid och träning

Love Madrid

2012-06-08 - 11:11:21
love you ronaldo much!!!

Anonym

2012-06-08 - 11:11:33
love you ronaldo much!!!

Love Madrid

2012-06-08 - 11:17:33
asså coentrao e grym, men asså han behöver mer speltid och mer tränning för att anpassa sig till reals speltid!!!

Hala Madrid!

Love Madrid

2012-06-08 - 11:20:32
loooooovvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeee ronaldo!!!

Skriv en kommentar