Benzema: "Jag hoppas att Abidal kan återvända till fotbollen snart, han är som en bror för mig"


Den 24-årige målgöraren Karim Benzema hoppas att Eric Abidal, som är som en bror för honom, kommer att återvända till fotbollen efter hans levertransplantation
.
Abidal & Benzema

Real Madrid
s franska anfallaren Karim Benzema har avslöjat att Eric Abidal är som en bror för honom, och medgav att han är hoppas att hans landslagskamrat kommer att återhämta sig från sin schemalagda levertransplantation.

Enligt RMC har Abidal redan uteslutits från EM 2012 och det råder tvivel huruvida han någonsin kommer att kunna återvända till den konkurrenskraftiga fotbollen efter ingreppet.

Men Benzema hoppas på det bästa för en spelare och en person som han har i högsta aktning.

"Jag hoppas att detta inte är jätteseriöst" sa Karim Benzema till L'Equipe. "Han är som en bror för mig".

"Och jag behöver inte prata om hur Eric Abidal spelar på planen. Han är verkligen en bra spelare. I hans position är han en av de bästa i världen. Jag hoppas att han kan återvända till fotbollen snart".

Under tiden sa även Zinedine Zidane, en före detta kollega till Abidal, att han är säker på att den 32-årige Barcelona försvararen kommer att återvända starkare än någonsin.

"Jag känner honom jättebra" sa Zidane till RMC. "Jag spelade mycket med honom. Det är alltid en tuff kamp, men jag vet att han kommer att klara sig igenom det. Jag vill bara säga till honom att ha modet. Det är det viktigaste för honom och hans familj".

Skriv en kommentar