Cristiano Ronaldo: "Jag har ännu inte nått toppen av min karriär"


Cristiano Ronaldo har sagt att det finns mer att se från honom, och avslöjade även att han inte kommer att lämna Real Madrid om Mourinho lämnar.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo har deklarerat att han ännu inte har nått toppen av sin karriär som en spelare.

Den portugisiska spelaren har sedan sin 94 miljoner euro flytt från Manchester United sommaren 2009 imponerat i den vita tröjan samt gjort 131 mål på 132 matcher.

Och trots att det endast är tre år kvar innan han blir 30 år gammal, noterade Ronaldo att det finns fortfarande mycket kvar att se utav honom.

"Det enda jag hoppas på är att jag fortsätter att ta vara på tillfället år efter år" sa Ronaldo till TVI. "Jag har ännu inte nått toppen av min karriär".

"Allt det här är bara relativt. Nästa år kanske jag har en högre mental nivå och inte göra lika många mål. Den jag är idag reflekterar till allt jag har gått igenom".

"Jag har lärt mig allt jag behöver lära mig eftersom jag har jobbat så mycket. Inget har hänt av en slump. Allt var hårt arbete, engagemang och lite tur".

Sedan betonade Ronaldo att han är lycklig med sitt liv i Santiago Bernabeu klubben och garanterade att han inte kommer att lämna klubben om tränaren Jose Mourinho bestämmer sig för att påbörja en ny utmaning.

"Jag vill ha en bra säsong och avsluta den på ett bra sätt. Jag vill fortsätta i Real Madrid. Jag har tre år kvar på mitt kontrakt, så vi får se vad klubben vill göra".

"Mourinho? Jag följer ingen, jag följer alltid min egna väg och det jag gör baseras inte på vänskap".

Ronaldo ville dock hylla sin landsman, och sa: "Hans titlar talar för sig själva. Han har vunnit saker vart han än har varit. Alla tränare har inte priviliget att göra det han har gjort".

"Det är därför jag ser honom som den bästa. Alla stora tränare måste lyckas i olika länder och han har gjort det. Många tränare anses vara bland de bästa och kan inte lyckas i olika länder. Men jag håller inte med om det".

Kommentarer

Ronaldo7

2012-03-31 - 15:40:41
ASSÅ JAG DIGGAR DIG SÅÅ MYCKET !! WORLDS BEST PLAYER !!!:love::love::love:

Skriv en kommentar