Gonzalo Higuain angående spekulationerna: "Jag var aldrig orolig över min framtid"


Den 24-årige argentinaren, Gonzalo Higuain, säger att han tänker endast på Real Madrid i dagsläget och att han är glad över att hans lag gick vidare till Champions Leagues kvartsfinal.
Gonzalo Higuain

Real Madrid
s argentinska anfallare Gonzalo Higuain har klargjort att han inte är distraherad av spekulationerna om hans framtid i den spanska klubben, utan istället fokuserar han på sina prestationer i den återstående delen av säsongen.

Den latinamerikanska målgöraren kopplas ständigt med en flytt från Santiago Bernabeu klubben, och hans agent avslöjade tidigare denna månad att de är öppna för samtal med Juventus senare denna kampanjen.

"Jag var aldrig orolig över min framtid. Jag är lugn och fokuserar på det som är kvar av säsongen" sa Higuain till Real Madrids officiella hemsida.

Sedan pratade han om gårdagens 4-1 vinst mot CSKA Moskva, och sa: "Jag är glad över att vi nådde nästa runda, och även över att jag gjorde ett mål i en viktig match. Jag är glad för mitt lag, för mina lagkamrater och för att ha nått kvartsfinalen, vilket är det viktigaste".

"Vi får se vilka våra motståndare i nästa runda är, men för att kunna vinna titeln måste man försvara varje lag".

Skriv en kommentar