Gonzalo Higuain: "Just nu vill jag inte prata om min framtid"


Gonzalo Higuain må ha kopplats med ett antal europeiska klubbar under den senaste tiden, men just nu föredrar anfallaren att fokusera på Real Madrid.
Gonzalo Higuain

Gonzalo Higuain
insisterar på att han kommer att ägna sig åt Real Madrid de kommande fyra månaderna, efter att ha hjälpt sitt lag att vinna med 3-2 i gårdagens match mot Real Betis.

Anfallaren gjorde lagets första mål på Benito Villamarin stadion, men hans framtid har varit ett föremål för ständiga spekulationer under de senaste månaderna, med klubbar runt hela Europa som kopplats med spelaren.

Den förra River Plate målgöraren föredrar dock att fokusera på Los Blancos liga- samt Champions League kampanj, och sa: "Just nu vill jag inte prata om min framtid och jag kommer att ägna de kommande fyra månader åt Real Madrid. Jag kommer att göra mitt jobb och hjälpa laget".

Sedan pratade han om gårdagens match, och fortsatte: "Det var en jättesvår match, men det viktigaste är att vi vann, vi behöll vår vinnarstrejk och fördelen av tio poäng".

"Under tidigare år är sådana matcher de som vi skulle ha förlorat. Att vinna matchen var viktigt eftersom varje vecka finns det mindre matcher och möjligheter att få tre poäng".

Skriv en kommentar