Kaká: "Matchen mot Espanyol byggde upp mitt självförtroende"


Den brasilianska stjärnan Kaká visade samma Kaká som han visade fotbollsfansen i AC Milan mot Espanyol igår, och 29-åringen hoppas att han kan fortsätta att spela på samma sätt mot andra lag.
Kaká

Real Madrid
s playmaker Kaká har uppmanat sitt lag att fortsätta följa det rätta spåret efter söndagens 5-0 vinst mot Espanyol på Santiago Bernabeu.

Den brasilianska mittfältaren startade gårdagens match och visade en imponerande form då han gjorde två assist samt gjorde Los Blancos fjärde mål.

Vinsten hjälpte marängerna att behålla tiopoängsavståndet mellan dem och Barcelona, som slog Sporting Gijon med 3-1, och Kaká tror att hans lag måste undvika alla minsta lilla misstag.

"Det här var en speciell kväll" sa Kaká till reportrar efter matchen, rapporterar Goal. "Vi måste fortsätta plocka upp poäng eftersom vi har motståndare (Barcelona) som är mycket konkurrenskraftiga".

"Jag kunde göra det jag ville göra. Denna match kommer att ge mig jättemycket självförtroende. Vi får se om vi kan behålla denna nivå. Jag tror att vi är de som gör en match svår eller lätt. Vi var medvetna om vad vi var tvungna att göra och vi gjorde matchen lättare. Vi är alla glada".

"Jag mådde bra ikväll (igår). Jag gjorde mitt bästa och det slutade med att jag blev glad. Matchen har byggt upp mitt självförtroende och jag kommer att försöka stanna på denna nivå".

Kommentarer

RK

2012-03-05 - 18:38:35
ÄR kaka muslim???? eller

Skriv en kommentar