Kaká: "Vi måste vara fokuserade tills vi har vunnit ligatiteln matematiskt sätt"


Den brasilianska stjärnan Kaká säger att hans lagkamrater bör inte se sig själva som ligamästare ännu eftersom det finns fortfarande en risk för marängerna att förlora den spanska ligan.
Kaká

Real Madrid
s mittfältare Kaká har varnat sina lagkamrater mot självbelåtenhet under tiden som Los Blancos försöker att vinna sin första titel sedan säsongen 2007/2008.

Santiago Bernabeu klubben leder för närvarande med fem poäng i La Liga, men efter kvällens match mot Villarreal kan marängerna utöka poängskillnaden till åtta poäng.

Barcelonas tränare Pep Guardiola har sagt att La Liga titeln är Real Madrids, men Kaká vägrar att utesluta den katalanska klubben redan nu.

"Vi har en fördel, vilket betyder jättemycket men som samtidigt inte betyder så mycket" sa Kaká till den spanska sporttidningen AS.

"Vi vet att Barca är ett jättestarka och att de har stora spelare, så vi måste vara fokuserade tills vi har matematiskt sätt vunnit titeln".

Sedan pratade han om sin form som börjar bli allt bättre, och sa: "Jag förbättras och försöker att spela på en bra nivå igen. Madrid är ett nytt steg i min karriär och jag vill göra historia här och vinna många titlar".

"Det var en fantastisk känsla när jag flyttade till Madrid. Detta är en av världens bästa klubbar. Många stora spelare har spelat här. Nu är jag här och det är alltid en stor utmaning att spela för denna klubb".

Skriv en kommentar