Manolo Preciado: "Jose Mourinho är en sann numero uno"


Manolo Preciado hoppas kunna lära sig en hel del av The Special One, och tror att Real Madrid kommer att ha en lyckad säsong i år.
Jose Mourinho & Manolo Preciado

Den förra Sporting Gijon tränaren Manolo Preciado besökte Real Madrid under deras träningspass i onsdags i hopp om att få några tips från "en sann numero uno", Jose Mourinho.

Den 54-årige spanjoren har inte jobbat sedan han sparkades i januari efter sex år i El Molin, men han är fast besluten vid att ta vara på sin tid genom att lära sig så mycket som han kan från Los Blancos bossen.

"Mourinho och jag har en stor relation just nu" sa Preciado till Real Madrids officiella hemsida. "Jag uppskattar verkligen hans handlingssätt och han ser mig också i hög aktning".

"Han är en stor tränare. Hans rekord visar det, liksom hans dagliga vitalitet. Hans framgång blir uppenbar när man ser hur han tränar sitt lag, hur han jobbar och hur han motiverar sina män. Han är en sann numero uno".

"Jag är här för att se Real Madrid i spel och använda denna period av inaktivitet för att lära mig, förbättra mig och observera olika arbetsmetoder.

"Jag kunde inte be om en bättre plats att göra detta. Jag är lycklig. Jag har pratat med Mourinho och Aitor Karanka... Jag vill lära mig mer".

När han sedan pratade om Real Madrid, sa han: "Laget spelar på en jättehög nivå. De har 10 poäng mer än Barcelona, vilket är något närmare stratosfären, och de lever fortfarande i Champions League".

"Jag tror att de kommer att ha en bra säsong. Det här är fotboll, så man kan aldrig säga vem som kommer att vinna ligan, men allting pekar på att Real Madrid kommer att ta hem trofén i år. Och det ser ut som att Real kommer att gå väldigt långt i Champions League i år".

Kommentarer

Raul

2012-03-09 - 18:34:52

Raul

2012-03-09 - 18:35:34
Woow, Det är ju Super Mario.. :O

Ahh, fan de e ju Atletic Bilbao's tränare :/

Skriv en kommentar