Mourinho har redan skrivit sin shoppinglista för sommarens transfermarknad


Vissa källor säger att Mourinho kommer att lämna i sommar, medan andra påstår det motsatta. Men något som en källa har påstått är att portugisen har redan bestämt sig för vilka spelare han vill signera i sommar.
Mario Fernands, Kyle Walker, Fernando Reges, Nemanja Vidic, Eden Hazard och Mario Götze

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho fortsätter att planera och förbereda saker och ting inför nästa säsong med den spanska huvudstadsklubben, trots att han letar efter hus i London.

EcoDiario säger att Mourinho har under de senaste dagarna lämnat in en shoppinglista med sex spelare, men källor nära klubben säger att marängerna inte kommer att signera någon förrän den 48-årige taktikern bekräftar att han kommer att stanna nästa säsong.

Spelarna som Mourinho vill signera är 21-årige Mario Fernandes (Gremio), 21-årige Kyle Walker (Tottenham), 24-årige Fernando Reges (Porto), 30-årige Nemanja Vidic (Manchester United), 21-årige Eden Hazard (Lille) och den tyska 19-åringen Mario Götze (Borussia Dortmund).

Kommentarer

Real Madrid CF

2012-03-01 - 16:35:03
Walker, Hazard och Götze skulle vara en dröm att ha i Madrid! :love:

Anonym

2012-03-01 - 16:50:40
Bara Hazard tack!

227

2012-03-01 - 17:02:17
Ingen chans att de signar Vidic. Perez och Mourinho har en policy som innebär att de inte köper någon som är över 30 bast (Carvalho undantagen). Fernandes kan bli kul att se i Madrid. Han kan utvecklas och bli riktigt duktig.



Javi Martinez saknas på listan. Alla vet att Mou vill ha honom i sin squad. ;-)

227

2012-03-01 - 17:03:51
Agüero vill Perez även ha väl? Sägs att han inte gett upp och förbereder sig att lägga miljonbud för att försöka igen. :thumbup: Perfekta ersättaren för Higuaín/Benzema om det visar sig att någon av dem lämnar så som ryktena säger...

Benjamin

2012-03-01 - 17:43:42
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att Mou vill signera talanger längre.

Och det vill jag inte heller, Real har tillräckligt spelare som kan hoppa in men det behövs startspelare som är hela tiden bra.

Med det menar jag att Real ska köpa spelare runt 26 åldern. Någon ''talang'' som Götze elr Hazard skulle inte skada men men..

P - Hala Madrid

2012-03-01 - 17:46:07
Gillar inte Götze , men han kanske skulle passa i Real? O_O

Microdot

2012-03-01 - 18:43:43
Hazard och Götze ja tack!!

RM89

2012-03-01 - 20:24:12
Mario Fernandes eller Kyle Walker, någon av dessa är bra back-up till Arbeloa, plus att Arbeloa börjar närma sig 30 år. Samt att Ramos ska spela mittback på heltid, han kan komma att spela högerback ibland om vi har massor med skador.



Fernando Reges är en mittfältare och vi har massor med mittfältare i truppen, men om typ Granero, Lass & Altintop lämnar så måste vi ju ersätta dom med minst 1 spelare iaf, helst en defensiv mittfältare då vi bara kommer att ha Khedira som kan spela på den positionen. Fernando Reges har jag aldrig hört om, men han är säkert en bra spelare, då han spelar för Porto samt att Mourinho vill ha honom.



Nemanja Vidic vill jag inte ha i Real, vi har redan två av världens bästa mittbackar, Ramos & Pepe, plus en som är på god väg dit, Varane, sen en rutinerad och helt okej mittback, Carvalho.



Eden Hazard vill jag verkligen ha till Real, men då är Jose Callejon tvungen att lämna plus att en av Di Maria och Hazard kommer att få sitta mkt på bänken, om inte nu CR7 skulle skada sig.

Det kan förstöra antingen Hazard eller Di Maria och det är jätte synd då båda är unga och mycket talangfulla.



Mario Götze är en grymt bra spelare, men vill inte ha honom till Real, vill hellre att David Silva ska ersätta Kaká.

Om vi inte kan få loss D.Silva så kan Götze vara andrahandsvalet.



Dessa vill jag ska lämna Real:



Higuain, Kaka, Albiol, Altintop, Gago(Utlånad), Leon(Utlånad), Drenthe(Utlånad), Mateos(Utlånad)



Dessa vill jag ska ersätta:



Aguero, D.Silva, M.Fernandes/K.Walker



Jag vill självklart ha kvar Higuain, men jag är nästan 100% säker på att han antingen kommer lämna själv eller att han kommer bli såld, därför har jag skrivit med honom på listan, jag vet att många madridistas vill ha kvar honom, inklusive mig själv, men finns inte mkt man kan göra, då det är Perez & Mourinho som bestämmer.



Jag har räknat med att resten av truppen ska stanna kvar, spelare som Granero & Lass som kanske ska lämna i sommar.



Truppen ser då ut såhär: 23 spelare



Casillas, Adan, Jesus



Arbeloa, M.Fernandes/K.Walker, Ramos, Pepe, Varane, Carvalho, Marcelo, Coentrao



Alonso, Khedira, Lass, Sahin, Granero



D.Silva, Özil



CR7, Di Maria, Callejon



Aguero, Benzema



Halá Madrid <3

RM89

2012-03-01 - 20:33:38
Det blir typ som att:



Mario Fernandes eller Kyle Walker kommer att ersätta Albiol, då Ramos ska vara mittback på heltid.



David Silva ersätter Kaká.



Sen att Sergio Aguero ersätter Higuain. =(



Sen att Altintop säljs, tror jag inte många bryr sig, då man hellre vill se Sahin spela än honom.



Sen spelare som Gago, Leon, Drenthe & Mateos som just nu är utlånade, tror jag inte många vill ha tillbaka till Real då dom absolut inte kommer att platsa.



Eller om man kanske flyttar ner Mateos till RM Castilla då dom kommer att spela i La Liga B nästa säsong och behöver lite förstärkning.



Halá Madrid <3

Ponne

2012-03-01 - 20:56:04
Skulle inte Morihno sluta :question:

Anonym

2012-03-01 - 21:52:25
Hazard och Götze!!:love:

Anonym

2012-03-01 - 22:02:23
Märker att det bara är småbarn här.. Vi behöver inga nya spelare, möjligen en högerback då jag tycker att arbeloa inte håller måttet, och vi behöver Ramos i mitten

Ars

2012-03-02 - 00:31:37
<b>Ahmed blogg ! ! !</b>

Ahmed

2012-03-02 - 00:35:34
Ahmed? vad ska jag göra ? jag har tankar om mig själv....:question:

KAká

2012-03-02 - 01:45:19
Real behöver inga spelare, och RM89 vi behöver inte en ersättare till Arbeloa då vi har coentrao på samma VB men som säkert kan spela HB också och sen förstår jag inte varför du vill att lass ska lämna klubben när han är dubbelt så bra som Khedira och är en grov arbetare.



Kaká ska vara kvar så som han har spelat dom senaste 7-10 matcherna plus att Kaka´, Özil och ronaldo har ett sjukt samarbete när dom spelar tillsammans och Kaká och özil brukar bytas ut mot varandra så att dom inte slits ut. Samma sak gäller Benzema och Higuain dom brukar byta med varandra väldigt mycket och dessutom är Higuain en av europas bästa box spelare samt avlsutare. Varför du vill ha Aguero till laget fattar jag lika lite som du vill ha David silva till Real. Och att du vill ha mario fernades till Real när du visste vem han var efter att du hade läst artikeln visar bara att du är en dum medgångare.



Sen så säger du att man borde flytta ner mateos till castilla bara för att dom har avancerat till La Liga B, det är inte prescis så att real madrid castilla satsar på att komma till Primera division (La liga)



Förlåt men ditt inlägg störde mig jävligt mycket.

P - Hala Madrid

2012-03-02 - 14:16:43
@KAká Castilla kan inte komma till Primera.

KAká

2012-03-02 - 14:21:50
Det är de jag menar, Vad behöver dom förstärkning för

Omar

2012-03-02 - 14:30:13
för att inte åka ner

RM89

2012-03-02 - 15:29:05
KAká;



Vi behöver visst en back-up till Arbeloa, då Ramos ska spela mittback på heltid.

Coentrao är inte bra som en högerback, kanske mot dom små lagen, men han ska spela till vänster där han och Marcelo får turas om.

Plus att Arbeloa snart är 30 år, så en ung högerback är det vi behöver, antingen kan man köpa någon eller så kan man ta upp Casado från Castilla, men tror inte han kommer hålla för A-laget.



Snälla visa mig vart i inlägget jag har skrivit att jag inte vill ha Lass i truppen, snälla visa mig det.

Jag ska att jag har räknat med Lass & Granero i truppen till nästa säsong, fast den att det går RYKTEN att dom kommer LÄMNA Real Madrid, men om du tycker jag har skrivit något annat, så får du gärna visa mig det.

Jag vill absolut inte att Lass ska lämna, Granero skiter jag faktiskt i, men Lass vill jag inte ska lämna!



En fråga bara. Varför tror du inte att Özil håller samma klass en lång tid?

Jag kan svara åt dig, det är för att Kaká gör 2-3 bra matcher varje jävla säsong i Real, det är såklart Özil blir sliten, han behöver någon som David Silva som är i samma klass, antingen spelar dom tsm, men om ena är sliten så spelar det ingen roll vem som startar av dom, då båda kommer göra en MKT BÄTTRE MATCH än Kaká.

En sak till, Kaká blir 30 år nästa månad, varför inte sälja i sommar då man kan tjäna lite pengar på honom, för nästa säsong, så kommer dom erbjuda typ 100 milj kr för honom, är det värt det, när han spelar bra 2-3 matcher/säsong?



Såhär skrev jag om Higuain:



Jag vill SJÄLVKLART ha kvar Higuain, men jag är nästan 100% säker på att han antingen kommer lämna själv eller att han kommer bli SÅLD, DÄRFÖR HAR JAG SKRIVIT MED HONOM PÅ LISTAN, jag vet att många madridistas vill ha kvar honom, INKLUSIVE MIG SJÄLV, men finns inte mkt man kan göra, då det är Perez & Mourinho som BESTÄMMER.



Varför jag skrev att man borde flytta ner Mateos till Castilla är för att han inte har lyckats där ute i andra lag och Castilla måste självklart förstärka inför nästa säsong, då La Liga B är en mkt svårare liga än den dom spelar i nu.

Med denna trupp kanske dom slutar som ett mittenlag eller lite längre upp.

Så det är en självklar sak att förstärka Castilla så dom kan vinna La Liga B, jag vet att dom inte kan komma upp till La Liga då man bara får ha ett lag där, men att vinna den betyder att dom utvecklas bättre så dom i framtiden får en plats i A-laget samt att dom får in mer pengar till klubben, så man kan investera i bättre spelare så dom vinner nästa år igen, sen nästa år igen osv..



Självklart så vet jag inte så mkt om Mario Fernandes, då jag inte följer laget Gremio, det jag vet är att han är 21 år gammal, spelar i Gremio som högerback och att Real Madrid var nära att värva honom förra säsongen.

Sen har jag bara hört bra saker om spelaren samt att ett lag som Real Madrid följer honom säger ju också en hel del.



Sen skriver du också att jag är en dum medgångare.

Vad menar du med det?

Var det för att jag skrev att jag vill ha Aguero OM Higuain säljs?

Eller var det för att jag tycker David Silva är 100 ggr bättre än Kaká?

Eller var det så att jag sårade dina känslor, då du har en speciell kärlek till Kaká?



Jag har varit Real Madrid trogen sen jag var 4 år gammal i uppgång samt nedgång.

Real Madrid har funnits i mitt hjärta i 19 år och det följer med mig till döden!

Så snälla säg inte att jag är en dum medgångare då du inte vet ett skit.



Halá Madrid <3

KAká

2012-03-02 - 15:30:07
Fast dom har ju spelare som är minst lika bra som honom på den positionen

Anonym

2012-03-02 - 16:19:54
www.vamosrealmadrid.weebly.com



Läs om dagens och alla dagars nyheter + träningar!



Kika in på hemsidan kära Real Madrid supporter!



Srs

2012-03-02 - 17:11:51
Alltså RM89, hur orkar du skriva så mycket?

Pierre

2012-03-02 - 20:02:47
fuck this :rolleyes:

KAká

2012-03-02 - 20:13:43
För det första tror du själ att David Silva kommer att komma till real madrid för att rotera med özil på COM positionen då han spelar med Man C där dom förmodligen vinner detta årets omgång av PL och så har dom stora möjligheter att vinna Nästa års PL samt att dom kommer att spela CL nästa säsong. Tror du sjäv att han kommer komma då. Kaká gör detta endast för att han har hjärta för klubben och han är en dröm inhoppare för alla lag.



Sedan skriver du så här "Eden Hazard vill jag verkligen ha till real madrid men då är callejon tvungen att lämna plus att hazard eller Di maria kommer att få sitta mycket bänk om inte CR7 skadar sig. Men det är synd för att båda är unga"



Du vill alltså ha Hazard till real och offra både callejon och kanske Hazard eller Di maria.

KAká

2012-03-02 - 20:14:30
Jag skúlle kunna skriva längre men jag orkar iinte ge människor migrän

Hala madrid

2012-03-02 - 21:07:15
Rm89, är du knäpp? Tror du det här e Fifa eller? Dom du nämnde kostar över 1,5 miljarder o köpa loss. Silva ska nämligen förnya sitt kontrakt med city som kmr göra han ännu dyrare.



Vi ska bygga ett lag med dem vi har, för kvaliten finns. De handlar om att spelarna ska spela tsm i flera år som i dagens barca, vilket du o många fler inte förstått.



Ahmed

2012-03-02 - 23:17:23

Ahmed

2012-03-02 - 23:22:48
Sälj- Pedro Leon, Gago, Drenthe, Altintop, Albiol, Kaka.



Köp- tillbacka Morata, David Silva, Ander Herrera, Iker Munian

Skriv en kommentar