Mourinho svarar på Guardiolas kommentarer: "Jag väljer att inte dölja mina misstag & brister"


Pep Guardiola sa tidigare i veckan att han inte alls var lik Jose Mourinho och att om han var det så borde han ändra på sin karaktär, och nu har The Special One svarat på spanjorens kommentarer.
Jose Mourinho & Pep Guardiola

Efter 3-2 vinsten mot Real Betis, svarade Real Madrids tränare Jose Mourinho Pep Guardiolas kommentarer genom att avslöja att han är medveten om sina misstag.

Barcelonas tränare var bitter i sin bedömning av den tidigare Chelsea tränaren efter att ha sagt att portugisen var oärlig i sitt uppförande, men medan 49-åringen sa att han inte var den perfekta människan, såg han inte något problem med att vara en frispråkig karaktär.

"Guardiolas ton verkade normal. Det jag kan säga är att jag är full av ofullkomligheter som alla redan vet" sa Mourinho efter gårdagens match, rapporterar Goal.

"Jag väljer att inte dölja mina misstag och brister. Så ofullkomlig som jag är, om jag ser något som jag inte gillar, säger jag det. Andra använder en tredje part".

Sedan kommenterade Mourinho gårdagens match, och sa: "Jag såg inte det andra målet för Betis, men både Iturralde (domaren) och hans suppleanter anpassade sig bra till matchens egenskaper, vi alla gillade hans filosofi".

"Fotboll är till för att spela, inte för att stoppas. De bidrog till det fantastiska spelet vi såg".

Skriv en kommentar