Pedro Leon attackerar Jose Mourinho för hur portugisen behandlar Raul Albiol


Den utlånade Pedro Leon har attackerat Jose Mourinho för hur han behandlar sina spelare.
Jose Mourinho & Pedro Leon

Mittfältaren Pedro Leon har attackerat Real Madrids tränare Jose Mourinho på grund av portugisens behandling av den spanska försvararen Raul Albiol.

Den förra Valencia mittbacken har endast spelat några matcher för Los Blancos denna säsong och han har förlorat sin plats i Vicente Del Bosques Spanien trupp som en konsekvens. Därmed sattes även hans hopp på att representera sitt land i EM 2012 i en seriös fara.

Pedro Leon, som för närvarande spelar på lån för Getafe, är bestört av Albiols obehagliga situation och sa att han inte ser 26-åringen återvända till Mourinhos startelva någon gång snart.

"Jag vet vad som pågår och förhoppningsvis kan situation förändras. Det kommer dock att vara svårt på grund av individen (Mourinho) som de har där" sa yttern till Onda Cero.

"Jag har vänner i Real Madrid och självklart pratar jag med dem. Jag förstår Albiol. Det finns EM 2012 platser som står på spel. Jag skickar honom all mitt stöd och alla mina goda önskningar".

Kommentarer

Casillas

2012-03-14 - 18:11:33
Raul Albiol är världens sämsta mittback,fattar inte hur han kan spela i världens bästa lag:question:....Varane:thumbup: petar Albiol alla dagar i veckan!

keveliino på youtube

2012-03-15 - 09:04:33
men vafan han är ju skitdålig!

visst man ska ge chanser men när han får det så gör han bort sig!! han är inte så speciell att man måååste låta han spela...VARANE

Skriv en kommentar