Rafinha: "Det är en dröm för varje spelare att spela för Real Madrid"


De senaste rapporterna hävdar att Real Madrid är intresserade av Rafinha, och spelaren känner sig smickrad av La Liga ledarnas intresse.
Rafinha

Bayern München
s försvarare Rafinha känner sig smickrad av Real Madrids intresse, och hävdade att det skulle vara en dröm att flytta till Santiago Bernabeu.

Rafinha är en av de tre högerbackarna som Los Blancos håller ett öga på för tillfället, medan Ajax Gregory van der Wiel och Liverpools Glen Johnson är de två andra kandidaterna.

Den brasilianska försvararen, som flyttade till Bayern från Genoa förra sommaren, insisterar på att han är lycklig i Allianz Arena klubben, men medgav att en flytt till marängerna skulle vara en dröm som går i uppfyllelse.

"Det är första gången jag hör något om detta" sa Rafinha till Goal. "Men om det är sant skulle det vara en ära att intressera en klubb som Real Madrid".

"Det är en dröm för varje spelare att spela för Real. Detta visar att jag gör ett bra jobb och det motiverar mig att jobba ännu hårdare".

"Men självklart, jag har en kontrakt med Bayern München till 2014. Jag är jätteglad i Bayern, som är en stor klubb".

Skriv en kommentar