Raphaël Varane: "Jag kan inte jämföras med Zizou - han är en legend"


Raphaël Varane börjar jämföras med legenden Zinedine Zidane, men mittbacken tycker inte att man bör göra det ännu.
Raphaël Varane

Real Madrid
s mittback Raphaël Varane har uttryckt sin förlägenhet på de påståenden som hävdar att han kan bli lika mycket av en legend i den spanska huvudstadsklubben, som sin landsman Zinedine Zidane.

Den franska försvararen anlände till Santiago Bernabeu från Lens sommaren 2011, men man tror redan nu att han kommer att bli en av marängernas bästa försvarare genom tiderna.

Varane tycker dock att det är lite för tidigt att påstå något sådant, och speciellt när det gäller jämförelsen med Zidane.

"Jag kan inte jämföras med Zizou" sa den 18-årige Varane till Real Madrids officiella hemsida. "Han är en legend".

"Jag är en ung spelare i Real Madrid. Jag kom hit för att hjälpa laget och förbättra min karriär. Mitt mål är att växa som en person och spelare".

"Det är ett fantastiskt lag med utmärkta faciliteter; en stor klubb. Jag har bara sett fantastiska saker än så länge".

Sedan kommenterade han tiopoängsavståndet mellan Real Madrid och Barcelona, och sa: "Det finns fortfarande många matcher kvar och vi måste jobba stenhårt för att nå det (titeln). Men laget har försvarat bra och det är bra att försvara ordentligt för att vinna".

Kommentarer

real fans

2012-03-09 - 15:00:57
så länge du spelar för madrid är du bäst genom tiden

Microdot

2012-03-09 - 17:48:30
Låt han spela mer! Tror stenhårt på denna snubbe!

Skriv en kommentar