Alvaro Arbeloa: "Barcelona, er storhetstid kommer att nå sitt slut snart"

Den förra Liverpool spelaren, Alvaro Arbeloa, säger att en ny era har börjat där Real Madrid regerar medan Barcelona hamnar bakom.
Alvaro Arbeloa

Efter Real Madrid kröntes som La Liga mästare i onsdags, förutsåg försvararen Alvaro Arbeloa att Barcelonas "storhetstid" har kommit till ett slut.

"Jag tror att det är vår tid nu. Jag kommer att säga denna fras till Barcelona, 'Er storhetstid kommer att nå sitt slut snart'," sa Arbeloa till XL Weekly.

Sedan pratade han om marängernas nyliga vinst mot Barcelona på Camp Nou, och sa: "De var kanske den största utmaningen jag har någonsin mött, att slå ett stort lag som dem".

Till slut pratade han om Real Madrids tränare Jose Mourinho och hans roll i den spanska huvudstadsklubben, och högerbacken deklarerade att den portugisiska tränaren är inte den personen som median har fått honom att se ut som.

"Han är en fantastisk kille och ibland ser jag honom mer som en vän som jag kan prata med om vad som helst. Ibland kan vi kräva maximal poäng och efter matchen kommer han att ge dig en kram".

"Jag har inga klagomål om honom, han har alltid behandlat mig väl. En annan sak jag gillar med honom är att han säger till dig vad han tycker och det är jätteviktigt".