Angel di Maria: "Jag hoppas att Real Madrid fortsätter att växa och vinna titlar nästa år"


Under tiden som Angel di Maria spenderar sin tid i sitt hemland Argentina, pratade han med median och sa att han hoppas att hans klubb kommer att vinna CL nästa säsong.
Angel di Maria

Angel di Maria
har uppmanat sina Real Madrid lagkamrater att fortsätta spela på samma sätt som de gjorde säsongen 2011/2012.

Efter att ha vunnit La Liga titeln, har Jose Mourinhos män satt sitt sikte på att vinna Champions League titeln som Real Madrid inte har vunnit på tio år.

Nu i efterhand har den argentinska yttern pratat om sin glädje över att ha vunnit en ligatitel med Santiago Bernabeu klubben, men uppmanade sina lagkamrater att bygga vidare på sin dominans.

"Jag är jätteglad eftersom jag vann ligan i mitt andra år med Real Madrid" sa den förra Benfica stjärnan till Marca. "Vi gjorde bättre ifrån oss detta år och det syns i alla rekord vi slog, poängen vi tog och målen vi gjorde".

"Det är imponerande. Jag hoppas att vi fortsätter att växa och vinna titlar nästa år".

Sedan pratade Di Maria om Los Blancos 2-1 vinst över Barcelona på Camp Nou, och sa: "Vi var starkare än Barcelona eftersom vi hade nio poäng mer än dem och gjorde fler mål. Vi vill fortsätta slå rekord".

"Jag tror att efter att ha vunnit denna liga och efter att ha slagit Barcelona på Camp Nou, kan vi vinna alla matcher i Barcelona".

"Folk vill ha den tionde Champions League titeln varje år. Det är en besatthet. Vi var jätte nära vårt mål de två senaste åren, men förhoppningsvis kan vi gå hela vägen nästa år".

Kommentarer

Bar

2012-05-30 - 18:27:51
Hhhhh

sofia

2012-05-30 - 19:30:15
Dom kommer klara att vinna det! Dom har gjort en grym förbättring fast dom har alltid vart bäst men ;)

Anonym

2012-05-31 - 12:17:17
Folk glömmer Di Marias storhet och det han bidrog under höst säsongen. Han kom upp i 14 assist på 13 matcher(1 met än Özil då) innan han skadade sig.



Med en Di Maria i form så, tycker jag han är vassare framför mål, skott och passning. Förmodligen bäst i real efter Ronaldo. Özil 3a. Di Maria dessutom springer mer.

Skriv en kommentar