Gonzalo Higuain: "Jag ser fram emot att se vad Madrid har att komma med"


Under en lång tid har man trott att Gonzalo Higuain kommer att lämna Real Madrid i sommar, men nu ser det ut som att argentinaren kommer att stanna.
Gonzalo Higuain

Real Madrid
s anfallare Gonzalo Higuain har gett en vink om han kommer att lämna den spanska huvudstadsklubben eller inte i sommarens transfermarknad.

Den argentinska spelarens framtid i Santiago Bernabeu har varit en vanlig källa till skvaller efter att han medgav att han inte är nöjd med sin roll i klubben.

Juventus och Paris Saint-Germain sägs båda två vara intresserade av den 24-årige spelaren, men målgöraren verkar ha deklarerat att han inte kommer att gå någonstans.

"Det har varit en tröttsam säsong på en fysisk nivå eftersom man spelar hela tiden, och även på en psykisk nivå eftersom det är svårt" sa Higuain till AS.

"Det har varit en stressig säsong, men jag är glad över att ha vunnit La Liga till slut. Och jag ser fram emot att se vad som kommer att komma ur Madrid och det argentinska landslaget".

"Jag går igenom ett fantastiskt ögonblick. Jag har vunnit La Liga med Madrid och jag är med mitt landslag igen. Jag vill njuta av detta".

"Madrids sista match berörde mig verkligen. Det faktum att alla fans bad mig att stanna, att till och med mina lagkamrater tänkte på att be mig om det, eller Sergio Ramos kommentarer innan matchen".

"Det var en av de bästa ögonblicken, om inte det bästa jag har upplevt i denna klubb, så i alla fall i dessa fem år. Dessa är minnena som kommer att stanna hos dig för evigt".

Skriv en kommentar