Gonzalo Higuain: "Jag var glad över att 80 000 människor sa till mig att jag borde stanna"


Higuains framtid i den spanska huvudstadsklubben är oviss, men argentinaren medgav att han blev berörd av fansen som visade sitt stöd för honom i denna säsongs sista ligamatch.
Gonzalo Higuain

Gonzalo Higuain
återstår oförbindlig över sin framtid med Real Madrid, men han har tackat klubbens fans som har klargjort att de vill att han ska stanna i Los Blancos under söndagens ligamatch mot Mallorca.

Den argentinska stjärnan förväntas lämna den spanska huvudstadsklubben i sommar och Javier Pastore har redan hävdat att hans landsman överväger att flytta till Paris Saint Germain. Under tiden sägs det att även Juventus har kopplats med 24-åringen och enligt rapporter har italienarna redan kontaktat målgöraren.

När han dock pratade om sina planer efter att ha anlänt till sitt hemland i torsdags, medgav Higuain att han blev rörd av ovationerna han fick av fansen under 4-1 vinsten förra veckan.

"Jag har kommit hem för att vila, och när det gäller min framtid, nå, vi får se vad som händer" sa anfallaren till de väntande reportrarna, rapporterar Goal. "Jag var bara glad över att 80 000 människor sa till mig att jag borde stanna".

Kommentarer

Anonym

2012-05-18 - 20:35:24
kom igen stanna !:thumbup::thumbup:



kaka ska också bort till den klubben hans landsman spelar för ..



vad är det för fel på spelarena först bara du sen kaka och jag för väntar mig inte att ni försöker på ronaldo eller benzema :mad:

Anonym

2012-05-20 - 12:59:36
Higuain är fridfullt en av världens yppersta anfallare. Han är en rörlig och kraftfull anfallare som med sina avslut kan konkurrera om Guldskon. Men samtidigt så får han inte riktigt den chansen i Real Madrid efter att Benzema dröjande men med säkerhet har lyckats återfinna sin gamla skepnad och just nu är han utan betänklighet världens bästa anfallare. Visst, man kan nämna namn som Wayne Rooney, Edinson Cavani och Mario Gomez, men det här året har de inte varit på en likgiltig nivå som Benzema. Därför har Higuain petats, och just nu så får han nog inte den chansen i Real Madrid som sagt även om jag är ett stort fan av Madrid och Higuain. Men det som skulle vara bäst för honom om han vill få speltid och nå en nivå som de nämnda över har så måste han faktiskt flytta till ett lag som ger honom speltid, och jag tvekar inte, utan jag säger att Juventus skulle vara rätt lag för honom. Juventus är det laget som har den bästa formen i Europa och kan konkurrera om Champions League titeln nästa år, och han kan göra sitt yppersta i och med att dom saknar en skytt. Higuain skulle nämligen var rätt man för de.

Skriv en kommentar