Jorge Mendes: "Portugal har den bästa spelaren och utan tvekan den bästa tränaren"


Den portugisiska agenten Jorge Mendes fick nyligen ett hederspris, och i sitt tacktal tackade han sina klienter Cristiano Ronaldo och Jose Mourinho.
Jorge Mendes & Cristiano Ronaldo

Fifa agenten, Jorge Mendes, har hyllat Real Madrids tränare Jose Mourinho och anfallaren Cristiano Ronaldo genom att säga att duon är de bästa på det de gör.

I fredags fick Mendes halsbandet av heder för idrottsliga meriter från den portugisiska regeringen för hans roll inom fotbollen under de senaste åren.

Gestifute ägaren är hoppfull om att Portugal kommer att nå framgång i EM 2012 och han glömde inte att prata om Mourinho och Ronaldo, två av hans största klienter, i sitt tacktal.

"Jag är stolt över att att ha fått detta pris, det visar mitt arbete under många år, men jag är skyldig allt detta tränarna och spelarna, som jag har jobbat med" sa Mendes till reportrar, rapporterar Goal.

"Nu är min dröm att Portugal vinner EM 2012. Vi är en referens i fotbollsvärlden för kvalité tränarna och spelarna som vi har och för det faktum att vi har den bästa spelaren i världen just nu och, utan tvekan, den bästa tränaren".

Skriv en kommentar