Jose Mourinho: "Jag är en bra förlorare"

Den portugisiska taktikern, Jose Mourinho, säger att han alltid är en god förlorare trots att han kan reagera annorlunda efter vissa matcher.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho insisterar på att han är en god förlorare och att han endast reagerar stort om han anser att hans lag har varit offer för orättvisor.

"Jag är en bra förlorare" sa Mourinho till NTV i torsdags. "Vi var ledsna när vi förlorade Champions League, men inget hände. Jag gick bara till Bayerns omklädningsrum för att se deras glädje och dela den".

"Det är annorlunda när vi förlorar på grund av något orättvist. Jag kan inte stå ut med det".

"Jag kanske har två olika personligheter, men det beror på situation" fortsatte den förra Porto, Chelsea och Inter tränaren. "Men jag är ingen hycklare; jag gillar att vara ärlig. Jag är blyg socialt, så jag känner mig bekväm inom fotbollen".

"Fotboll har gett mig mycket, men det har också tagit ifrån mig många saker också. Framgång inom fotbollen var min dröm sedan jag var ett barn och det har gett mig en ekonomisk situation som innebär att jag inte kommer att ha finansiella problem resten av mitt liv".

"Det har dock även tagit mitt privatliv ifrån mig och mitt sätt att göra enkla saker".

Kommentarer

Anonym

2012-05-25 - 17:57:49
hahaha ok

Skriv en kommentar