Jose Mourinho: "Jag skickar Pep Guardiola en stor kram härifrån"


Den portugisiska taktikern Jose Mourinho har kommenterat Pep Guardiolas avgång från Barcelona samt önskat katalanen 'lycka till'.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har skickat sina lyckönskningar till Pep Guardiola efter att den katalanska tränaren avslöjade att han kommer att lämna Blaugrana.

Guardiola meddelade i fredags att han skulle lämna Barcelona efter sin fyraårstid som tränare för förra säsongens CL mästare på grund av fysisk och psykisk stress.

"Jag behöver inte kommentera Guardiola. Det är hans beslut. När de sparkar oss förtjänar vi solidaritet. och i många fall förtjänar klubben kritik, men Guardiolas fall är helt annorlunda" sa Mourinho, rapporterar Goal.

"Det är ett personligt beslut, han vet det. Han måste kommentera det, säga vad som gör honom lyckligast när som helst. Det är därför man inte känner för att gå emot någon eller att tycka synd om någon. Det viktigaste är att han är nöjd med sitt beslut".

"Jag har varit tränare i tolv år, och jag kommer att vara sliten i juni när det inte finns några matcher kvar eller träningspass. Men alla är annorlunda, och man måste acceptera det. Jag hoppas att Guardiola njuter av sin ledighet och jag skickar honom en stor kram härifrån".

När han fick frågan om Barcelonas beslut att ersätta Guardiola med Vilanova sa den förra Chelsea taktikern att han tänkte endast på sitt egna lag.

"Real Madrid är Real Madrid. De (Barcelona) fattar sina beslut. Mitt beslut att fortsätta här har inget med vilken tränare de andra lagen har. Real går vidare och det gör även Barcelona. Jag tror inte att Barca inte har folk med kapacitet att bestämma vem som bör vara tränare".

"Om de har bestämt att Vilanova ska vara den nästa tränaren, är jag säker på att det har fattats med övertygande. Från vår synpunkt respekterar vi vad de gör, som vanligt, eftersom vi vet att de kommer att vara våra huvudrivaler i den kommande säsongen i Spanien, men de andra börjar bli bättre. Vi kan inte önska dem lycka till eftersom de är våra rivaler, men ingenting har ändrats för oss".

Skriv en kommentar