Jose Mourinho: "Jag var på väg att träna det engelska landslaget år 2007"


Mourinho har avslöjat att han kunde ha valt att träna det engelska landslaget istället för Inter för fem år sedan, men han valde att avvisa erbjudandet.
Jose Mourinho

Jose Mourinho
har medgett att han nästan blev Englands tränare år 2007 efter att de misslyckades kvalificera sig till EM 2008 under Steve McClaren.

Real Madrid tränaren ansågs vara den bästa kandidaten att ersätta McClaren, men den portugisiska taktikern, som hade lämnat Chelsea för en ömsesidig överenskommelse i september det året, avvisade ett erbjudande av fotbollsförbundet.

"Jag var på väg att träna det engelska landslaget år 2007. Jag tänkte på det noggrant och jag sa 'nej' eftersom jag visste att jag inom två månader skulle vara olycklig".

"Att träna landslag är inte ett liv för mig just nu, med en match per månad och vänta i två år för en seriös tävling..".

Skriv en kommentar