Jose Mourinho: "Vi har slagit ett av de bästa lagen i historian"


Jose Mourinho har hyllat sitt lag som besegrade Barcelona i ligakampen, men han kunde inte låta bli att påpeka att Real Madrids spelstil är lika värdefull som Barcelonas.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har sagt att hans lag har slagit det bästa laget i historian för att vinna denna säsongs La Liga, men han kunde inte att motstå att gräva på några av hans lag kritiker, som tycker att Barcelonas spelstil är den enda som bör finnas.

"Vi har slagit ett av de bästa lagen i historian, men som vissa 'armaturer' säger spelar den enda fotbollen som existerar" sa Mourinho till tv-kanalen SIC.

"Det är de som endast känner till fotboll av Google, som skriver saker på datorn och tar till sig kunskap, men fotboll är mycket mer än så. Vi har spelat en spektakulär fotboll, gjort många mål och nått en hel de vinster".

La Liga trofén innebär att den 49-årige bossen har vunnit ligatiteln i fyra olika länder; med Porto, Chelsea, Inter och nu med Real Madrid.

"Det var ett mål jag hade och nu har det uppfyllts. Nu har jag vunnit ligorna jag ville ha; mitt egna lands liga och de tre viktigaste i Europa. Jag har ingen ambition av att vinna en annorlunda tävling. Det finns ingen annan liga som motiverar mig".

"Jag är inte trött än. Jag behöver mycket arbete för att bli trött, så jag kommer att fortsätta att försöka vinna min åttonde ligatitel och fortsätta med att njuta av det jag gör".

Kommentarer

R9

2012-05-04 - 17:15:51
Vad har den äckliga råttan Cruyff att säga efter vår ligaguld seger. Finns inte en person jag hatar mer. Visa dig nu då din jävelll !! HALA MADRIID !!

HalaMadrid

2012-05-04 - 18:06:50
Menar Mou att Reals fotbolls stil är bättre än Barcas eller att Barcas är bättre?



HÅLLER MED DIG ÖVER MIG! Hala Madrid!

Skriv en kommentar