Karim Benzema: "Jag hoppas att Higuain kommer att stanna i Real Madrid"


Den förra Lyon målgöraren, Karim Benzema, säger att han hoppas att Gonzalo Higuain stannar i Real Madrid nästa säsong.
Gonzalo Higuain & Karim Benzema

Real Madrid
s anfallare Karim Benzema säger att han inte vill se sin lagkamrat Gonzalo Higuain lämna klubben i sommarens transfermarknad.

Higuain har starkt kopplats med en flytt från Santiago Bernabeu efter att ha spelat sällsynt för Los Blancos säsongen 2011/2012, trots att han har gjort 26 mål i alla tävlingar under kampanjen.

"Han är fortfarande en Real Madrid spelare, han är en bra spelare och jag hoppas att han kommer att stanna med oss" sa Benzema till reportrar, rapporterar Goal.

Den franska stjärnan, som hävdade att Jose Mourinho är den bästa tränaren i världen, vägrade att säga om han tror att Real Madrids ligatriumf innebär att Barcelonas era har nått sitt slut.

"Barca är alltid ett bra lag, men vi tänker inte på dem utan vi fokuserar på oss själva. Jag vet inte om de har nått slutet av sin era, men vi måste fortsätta att utvecklas".

Kommentarer

MÖ10 - BÄSTA FAN

2012-05-25 - 11:57:58
nej jag tycker han ska lämna så köper real drogba istället;-P

döt

2012-05-25 - 15:46:33
gud nej han ska inte lämna

Samir

2012-05-25 - 16:01:09
Higuain borde aldrig lämna Real Madrid !!

Jag vill ibte ha någon som Drogba, han skulle ändå inte orka 90 minuter om 3 år. Han är för gammal.

Anonym

2012-05-27 - 16:47:33
pipa ska stanna:thumbup:

Skriv en kommentar