Karim Benzema: "Jag skulle verkligen gilla att spela med båda Ronaldo och Messi"


Den förre Lyon stjärnan Karim Benzema säger att han inte kan välja mellan Cristiano Ronaldo och rivalen Lionel Messi - istället skulle han vilja spela med båda två.
Karim Benzema & Cristiano Ronaldo

Karim Benzema
känner att det är omöjligt att välja mellan Real Madrid lagkamraten Cristiano Ronaldo och Barcelona stjärnan Lionel Messi eftersom de är två helt olika spelare, men han medgav att han skulle vilja spela med båda två.

"Messi eller Cristiano Ronaldo? Jag kan inte välja mellan dem två eftersom de är olika spelare. Jag skulle verkligen gilla att spela med båda två" sa Benzema till RMC.

Sedan fortsatte fransmannen med att hylla den portugisiska tränaren Jose Mourinho, och han sa att den 49-årige taktikern är den bästa han har någonsin haft.

"Han är absolut nummer ett för mig. Jag har haft några fantastiska tränare, men han är utan tvekan den bästa".

Det tog tid för den franska anfallaren att anpassa sig till den spanska huvudstaden, men han har under den senaste tiden spelat regelbunden fotboll samt startat de flesta matcherna. Och 24-årige Benzema medgav att han är öppen för idén att spendera resten av hans fotbollskarriär i Madrid.

"Varför inte avsluta min karriär här? Jag vet dock inte om jag kan spela i så många år som Raul! Vi får se. Allting går superbra för mig just nu. vi har vunnit ligan och vi alla är riktigt stolta över detta lag".

"Det är sant att det var lite knepigt för mig i början eftersom det var första gången jag separerades från min familj, men med tålamod och hårt arbete går allting bättre. Jag har alltid avsett att spela för detta lag och idag är jag jätteglad".

Kommentarer

Anonym

2012-05-15 - 16:43:47
messi och ronaldo i samma lag önskade mig för då skulle messi inte synas..



eter allt så skulle det vara bevis:thumbup:

Anonym

2012-05-15 - 19:02:09
Ronaldo--- Messi---Benzema



:cool::cool:

Anonym

2012-05-16 - 00:52:36
OMGGGG HUR KAN HAN SÄGA SÅ

Anonym

2012-05-16 - 14:21:12
Benzema är den mest ödmjukaste och ärligaste spelaren idag. /barca fan

Skriv en kommentar