Karim Benzema: "Mourinho pratar med mig så som en far pratar med sin son"


Real Madrids anfallare Karim Benzema säger att Jose Mourinho har haft en avgörande roll i hans framgång inom fotbollen.
Karim Benzema

Karim Benzema
har hyllat tränaren Jose Mourinho för att ha hjälpt till att förbättra spelarens karriär, och han avslöjade att den portugisiska taktikern pratar med honom som en far skulle prata med sin son.

Den franska stjärnan hade en svår debutsäsong i den spanska huvudstadsklubben efter att ha lämnat Lyon år 2009, men nu har han etablerat sig i Los Blancos startelva.

"Mourinho pratar med mig så som en far pratar med sin son" sa den 24-årige anfallaren till L'Equipe. "I ett utav de första träningspassen, pratade han med mig och sa på franska: 'Hur mår du? Jag hoppas att förra årets Benzema är borta',".

"Jag märkte att han hade ömhet för mig. När han kom till Madrid hade jag dåligt stöd och var besviken över att inte kunna gå till VM. Men han sa till mig att jag måste försöka hårdare på träningen".

"Jag har aldrig försummat denna skyldighet, även när jag inte spelade bra, och han fick mig också att jobba hårt för att förbättras och visa mer av mig själv. Allt detta har äntligen lönat sig".

"Jag är inte den Benzema som anlände för tre år sedan: blyg och distraherad. Nu är jag en mogen spelare: fridfull, lugn och fysiskt starkare. Jag har växt som en spelare".

Kommentarer

Anonym

2012-05-29 - 16:08:47
Benzema & Özil är muslimer <3

Anonym

2012-05-29 - 19:09:43

Anonym

2012-05-29 - 19:10:58
Kaka och ronaldo är kristna <3

!!

2012-05-29 - 19:35:40
Vad spelar de för roll ? <3

Teacher

2012-05-29 - 20:38:23
Vem tror på något påhitt gojja som kristendomen, hällre islam där det inte finns ett ända fel

Raul

2012-05-30 - 00:03:31
Herregud, varför ska man ens ta in religionen inom fotbollen där den fan inte ens hör hemma..?

Tro på vilken religion ni vill men ni behöver inte skriva det här..

Skulle man skriva nee din religion är fel elr ngt liknande så skulle en p12 dampa..??



Och du Teacher du skriver "Vem tror på något påhitt gojja som kristendomen, hällre islam där det inte finns ett ända fel" jaa du att döda ngra kristna så kommer man få ha samlag med 12 muslimska brudar som är oskuld.. asså hur vettigt låter det dåå ??



jaja jag sa inget, men de bara onödiga kommentarer.



Peace

Teacher

2012-05-30 - 15:47:53
Rättning Raul, man får bara ha 4 fruar och man får absolut inte döda någon varken kristen eller muslim.

:P

2012-05-30 - 17:35:10
hahhaha teacher... kan man säga "bara" 4 fruar:P tycker du att det låter för lite ellr? och det där med döda har du helt fel i.. alla självmordsbombare dödar oskyldigt folk... Så kom inte med dumma kommentarer nu..

Love Madrid

2012-06-08 - 11:27:15
Asså det här bör inte diskuteras här!

det finns några som kan ta illa upp!

detta e en blogg som bara handlar om vår kära klubb real madrid!

Hala Madrid!

Idioter

2014-06-20 - 21:58:12
Jävla idioter ingen säger ngt om min religion!!! FATTAR NI KMR DÖDA ER JÄVLA KUKSUGARE! Islam ä de rätta!

Skriv en kommentar