Mesut Özil: "Jag känner mig hedrad över att ha spelat lika många matcher som Netzer gjorde"


Den tyska stjärnan Mesut Özil har spelat lika många matcher som legenden Gunter Netzer, och playmakern känner sig stolt över att ha uppfyllt detta mål.
Mesut Özil

Real Madrid
s mittfältare Mesut Özil är glad över att ha överträffat Gunter Netzers rekord av 100 matcher för Los Blancos, men han medgav att jämförelser mellan honom och den tyska legenden är inget han oroar sig över.

"Gunter Netzer var en fantastisk spelare som alla i Real Madrid fortfarande respekterar" sa Özil till den tyska tidningen Kicker.

"Därför känner mig hedrar över att ha spelat lika många matcher som han gjorde med klubben. En sådan jämförelse är dock sekundär för mig eftersom jag är mer orolig över min prestation på planen".

Sedan beskrev han hur Madrid lyckades slå tillbaka efter det nedslående resultatet mot Bayern München i Champions Leagues semifinalen.

"Vi hade ingen tid att tänka på förlusten, vi var tvungna att fokusera på ligan. Jag kommer aldrig att glömma denna tävling och firandet efteråt. Vi har blivit belönade för ett år av hårt arbete".

Till sist svarade han på frågan hur han kunde få en plats i startelvan trots att spelare som Kaká och Angel di Maria konkurrerade om samma plats, och han svarade: "Vi är ett lag som består av inte bara 11 spelare, utan av många fler".

"Jag kämpar inte mot andra spelare, utan jag försöker att göra mitt bästa för Real. Jag har spelat 34 av 37 ligamatcher och jag är nöjd med det. Det gör mig stolt".

Kommentarer

MÖ10

2012-05-08 - 15:08:47
ÖZIL ÄR BÄST MEN SEN KOMMER RONALDO. DOM ÄR GRYMMA:love::love::love::love::love:

Microdot

2012-05-08 - 15:54:05
Özil har blivit endel av Real Madrid's hjärta nu! KUNG Özil!

ronaldo:O

2012-05-08 - 21:09:30
ja det bevisades i lördags matchen utan han hur svårt det är __HALA



ÖZIL



:love:

Mesut Özil

2012-05-09 - 11:27:52
Mesut Özil har gjort en kanon säsong. Oavsett om han gjorde fler mål förut så har han spelat otroligt bra den här säsongen. Men de tänker man inte ens på eftersom han charmar oss med över 30 assist istället.



Grabben har utvecklats as mycket denna säsongen och är och kommer bli en av de bästa mittfältarna i världen.



Det är synd bara att han inte är en större målskytt. Då är han för mig absolut bästa mittfältaren i dagens fotboll.



Hala Madrid!<3

siha

2012-05-09 - 15:20:14
ja som sagt killen gud hjälper honom ..



en bra muslimska spelare..



önskade mig att han nästa säsong ,gör mer assist och visa alla fucking barca spelare elr fans, vem han är specielt skit jäveln david vila.



kanon spelare hoppas att vi ser framtiden i real madrid



:thumbup::love:

Skriv en kommentar