Mourinho: "År 2016 kommer jag att följa min dotter till staden där hon kommer att studera i"


Den portugisiska taktiker Mourinho säger att hans nästa destinationsort kommer att påverkas av var hans dotters universitet ligger.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har avslöjat att han kommer att ta över en klubb i staden som hans dotter kommer att välja att studera i när hans kontrakt med Los Blancos löper ut år 2016.

"Inom fotbollen kan man komma överens om ett femårskontrakt, och om man förlorar två matcher kommer kontraktet att upphöra" sa Mourinho under en presskonferens, rapporterar Goal.

"Mitt kontrakt löper ut år 2016. Jag hoppas att jag kan göra mitt jobb bra och fortsätta i Real Madrid".

"År 2016 kommer min dotter att gå till ett universitet. Om detta händer kommer jag att välja staden som hon kommer att gå till universitet i. Förhoppningsvis kan de spela bra fotboll i det landet".

Sedan pratade han om Real Madrids rekord samt ligatitel, och sa: "Real Madrid avslutade med 100 poäng; Barcelona med 91. Det är en poängskillnad som är lika stor som i många mindre ligor".

"Du kommer inte över denna typ av situation i de större ligorna. Vi kan använda England, Italien och Frankrike som ett exempel. Nio poäng är ett jättestort mellanrum. Vi kan inte heller glömma att vi kämpade mot världens bästa lag i ligan".

Trots deras glädje över att ha äntligen besegrat Barcelona i ligan, misslyckades marängerna i Champions League. Men Mourinho var lugn när det gäller hans lags CL förlust.

"Det bästa laget behöver inte vinna Champions League. I de sista rundorna kan vad som helst hända, och ett ögonblick kan förändra allting".

"Till exempel, i finalen tog Bayern 18 hörnor medan Chelsea tog en och gjorde mål. Men i ligan finns det 40 matcher och endast den bästa blir mästare".

"Om man inte är jättebra en vecka, eller om domaren gör ett misstag, kan man vinna ligan följande veckan".

Skriv en kommentar