Papiss Cisse: "Jag har älskat Real Madrid sedan jag var en liten kille"


Den eftertraktade och talangfulla spelaren, Papiss Cisse, har medgett att han är en stor Real Madrid supporter.
Papiss Cisse

Newcastle United
s anfallare Papiss Cisse har avslöjat att han vill flytta till en större klubb i framtiden, och han medgav att han föredrar Real Madrid.

Den 26-årige målgöraren har fångat många klubbars ögon efter att ha gjort hela 13 mål på 13 matcher för den brittiska klubben.

Men trots det faktum att han anlände till England i januari detta år för en summa på 12,5 miljoner euro, har Cisse redan medgett att han önskar att han så småningom flyttar till en större klubb.

"Mitt mål är att spela för den största klubben och jag vill vinna Champions League. Jag har älskat Real Madrid sedan jag var en liten kille" sa Cisse till The Sun.

"Men just nu är jag lycklig i Newcastle. De är en stor klubb - även om de inte är Manchester United eller Manchester City".

Den senegalesiska spelaren kommer att spela europeisk fotboll med Newcastle nästa säsong; om han spelar Champions League eller Europa League återstår att se.

Kommentarer

callejon21

2012-05-09 - 18:17:42
Om han fortfarande är bra 13/14 asså om 2 säsonger borde vi värva honom, men just nu ska Benz och Higu få göra det sista testet vinn cl innan de får räknas med i top 15 bästa anfallare.



Papiss har varir grym och om han är det nästa år så enligt mig är han välkommen om 2 säsonger. Fast då kanske callejon har utvecklats till en stjärna fast ändå han är lite som adebayor fast mer skicklig med fötterna

227

2012-05-09 - 19:58:56
Falska rykten, bekräftades av Cisses agent innan idag.

siha

2012-05-09 - 20:12:05
kan inte cavani kom till real madrid en talang unge spelare....



för bra du :thumbup:

Anonym

2012-05-10 - 17:22:58
Braaa bloggägaren att du lägger upp sånt här! Alltid kul att veta :D Hala Madrid!

Skriv en kommentar