Royston Drenthe: "Lionel Messi kallade mig för 'negro' under min tid i Spanien"


Royston Drenthe har pratat om hur irriterande han tyckte att det var när han under sin tid med Real Madrid blev kallad för "negro" av Lionel Messi.
(Negro = svart)
Royston Drenthe & Lionel Messi

Everton
s ytter Royston Drenthe har kritiserat Barcelonas stjärnanfallare Lionel Messi, som kallade honom för "negro" i mer än ett tillfälle.

Den holländska spelaren har mött den argentinska spelaren ett antal gånger under hans tid med Real Madrid och Hercules, och han medgav att han alltid hade problem med Messi i 'utan bollen' händelser.

"Vi spelade mot varandra ganska mycket och vi hade alltid problem. Vet du vad som störde mig mest? Den tonen han använde när han alltid kallade mig för 'negro, negro', " sa Drenthe i en intervju med den holländska tidningen Helden.

"Jag förstår att det är mycket vanligt att säga så i Sydamerika, men vi kan inte stå ut med. Mahamadou Diarra, min lagkamrat i Real, blev ursinnig när Gabriel Heinze och Gonzalo Higuain initialt kallade honom för negro. Men sedan slutade de".

"När jag spelade mot Barcelona med Hercules hade jag samma problem med Messi igen. Innan matchen hälsade han och sa, 'Hola negro'. Han skakade inte min hand igen efter matchen. Jag tror inte att han kommer att bjuda in mig till hans födelsedagsfest".

Kommentarer

siha

2012-05-09 - 15:29:42
guddddd vem ska kalla nån negro din när han är en skit dvärg...



är en sån fuking spelare värd att bli värdspelare ...



din jävla rasist:blush: :cool:

Lär dig stava!

2012-05-09 - 17:28:40
vaa? vill du ta om det?,,,,och gör det rätt snälla!

MÖ1010

2012-05-09 - 17:38:06
messi är sådan alla tycker han är bäst och så!!!! snäll men nu fick ju man bevais på det med;-P;-P

Anonym

2012-05-10 - 17:26:12
OMg vilket cp Messi :S

Anonym

2012-05-10 - 20:47:05
hahahhhahahahahhah higuain åhh..

Sazze

2012-05-12 - 03:20:09
Drenthe borde hålla käft, kmr fortf ihåg hans miss mot Barca när han kom fri mot målvakten, så keff han e!

(då juande ramos tränade real)

Skriv en kommentar