Alvaro Arbeloa efter matchen mot City: "Jag är irriterad på domaren"

 
Spanjoren, som utvisades i onsdagens match mot Manchester City, känner att domaren fattade ett fel beslut när han gav engelsmännen en straff.
 
Real Madrids försvarare Alvaro Arbeloa har uttryckt sin bestörtning med domaren Gianluca Rocchis beslut att utvisa honom och ge Manchester City en straff i onsdagens 1-1 Champions League match på Etihad Stadium.
 
Högerbacken fick ett andra gula kort i den 72:e minuten efter att ha tacklat Sergio Agüero inom straffområdet, men Arbeloa känner att domaren hade fel när han visade honom det röda kortet.
 
"Jag ramlade, och när den andra spelaren [Agüero] såg att han inte kunde nå bollen, föll han på marken" sa Arbeloa till Real Madrids officiella hemsida.
 
"Jag är irriterad på det. Det är normalt att bli det när man får en straff emot sig när den inte borde vara det, dessutom blev jag utvisad och resultatet blev oavgjort".
 
"Det är därför jag inte kommer att åka hem jätteglad. Jag sa inget till domaren dock. Vissa dagar blir du favoriserad av domarna och andra dagar blir du inte det. Det var så under hela matchen, ett beslut efter ett annat, men vi måste acceptera det".

Skriv en kommentar