Alvaro Morata: "El Pipita och Benzema är de bästa anfallarna i världen"

 
Los Blancos spelaren uttryckte sin åsikt om att hans kollegor är de bästa anfallarna som finns för närvarande, och sade att han ser duon som förebilder.
 
Alvaro Morata har beskrivit Real Madrids målgörare Gonzalo Higuain och Karim Benzema som de bästa anfallarna i världen.
 
Den 20-årige spelaren bröt sig in i Los Blancos A-lag denna säsong, och följde sin matchvinnande prestation i 2-1 vinsten mot Levante med en bra match mot Athletic Bilbao igår.
 
Morata sade att han försöker att modellera sitt spel efter Benzema och Higuain, som enligt honom bör vara ett exempel för unga spelare.
 
"El Pipita och Benzema är de bästa anfallarna i världen. Jag tittar på dem i matcher och i varje träningspass, och jag lär mig jättemycket från dem" sa Morata till AS.
 
"Varje gång jag spelar kommer jag att ge allt och tacka folket som kom för att stötta mig när jag var på planen och (tacka dem som) har under de senaste dagarna stöttat mig via sociala nätverk".

Skriv en kommentar