Alvaro Morata: "Jag hoppas att jag kommer att få mina chanser i Real Madrid"

 
Morata är medveten om att det kommer att vara svårt att bli en regelbunden spelare under Jose Mourinho, men han är fast besluten att ta sin chans när den kommer.
 
Alvaro Morata säger att det inte kommer att vara lätt att säkra regelbunden A-lagsfotboll i Real Madrid, men lovade att han kommer att göra sitt bästa för att uppnå detta.
 
Den 20-årige anfallaren ses som en av de största talangerna hos Los Blancos, men hittills har han fått kämpa för att bryta sig in i A-laget.
 
Morata spelade dock i 90 minuter i onsdagens 4-1 Copa del Rey vinst mot Alcoyano, och vill få mer speltid i framtiden.
 
"Real Madrids anfallare är bland de bästa i världen. Jag hoppas att jag också kommer att få mina chanser" sa Morata till Real Madrids officiella hemsida.
 
"Jag måste utnyttja speltiden som jag får för att bli en bättre spelare. Om jag måste spela för Castilla, kommer jag att göra det, och om A-laget behöver mig, kommer jag att vara där".
 
"Real Madrid är den bästa [klubben] i världen och när man spelar för A-laget, måste man ge och göra sitt bästa".

Skriv en kommentar