Alvaro Morata: "Man lär sig att kämpa ända till slutet i Real Madrid"

 
Den lovande anfallaren har pratat om sin tillfredsställelse med sitt mål i helgens bortamatch, och är fast besluten att förbättra sig som en spelare.
 
Alvaro Morata har insisterat på att hans sena mål mot Levante var ingen tillfällighet eftersom Real Madrid lär sina akademispelare att kämpa till slutet.
 
Den 20-årige talangen lämnade bänken efter 83 minuter för att spela i Jose Mourinhos lag i 2-1 vinsten mot Levante, och spanjoren lyckades göra det avgörande målet.
 
"När man är jätte ung, lär man sig att kämpa ända till slutet av Madrid. Ett mål som detta skulle komma en dag" sa Morata till AS.
 
"Jag spelar för världens bästa lag och med världens bästa tränare. Jag accepterar alla råd de ger mig och jag försöker att använda det för att bli bättre".
 
"Jag är tacksam alla människor som jobbar för denna klubb, och alla tränare. Jag hade tur nog att göra det vinnande målet. Det var en hörna som gav oss tre poäng. Jag kommer att fortsätta jobba som vanligt. Mourinho gratulerade mig efter matchen".

Skriv en kommentar