Cristiano Ronaldo: "För mig är Ferguson som en fader inom fotbollen"

 
Den 27-årige Ronaldo spenderade sex framgångsrika säsonger i Manchester United innan han flyttade till Real Madrid, och målgöraren beskrev sin förra tränare som hans 'fader inom fotbollen'.
 
Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo har medgett att han saknar Manchester Uniteds tränare Sir Alex Ferguson, och beskrev 70-åringen som hans "fader inom fotbollen".
 
Den 27-årige stjärnan spelar för närvarande under tränaren Jose Mourinho i Santiago Bernabeu klubben efter att ha flyttat från Old Trafford för en rekordsumma på 100 miljoner euro år 2009.
 
Och trots det faktum att han vann La Liga med Los Blancos förra säsongen samt gjorde 46 mål på 38 ligamatcher, avslöjade portugisen att han är fortfarande förtjust i sin förra tränare.
 
"Ferguson är en fantastisk människa. En mänsklig person. Han lärde mig många saker" sa Ronaldo till den engelska tidningen The Sun.
 
"Som jag tidigare sagt, för mig är han som en fader inom fotbollen. Jag saknar verkligen honom och min relation med honom".

Kommentarer

C

2012-11-17 - 18:58:40
Detta har jag läst allt för många gånger!

Skriv en kommentar