Jose Mourinho: "Andra lag kommer att få det svårt om vi hamnar på andra plats"

 
The Special One tror inte att hans lag kommer att få problem med att kvalificera sig till Champions Leagues nästa runda, trots det oavgjorda resultatet mot Borussia Dortmund.
 
Efter 2-2 resultatet har Jose Mourinho beskrivit möjligheten för Real Madrid att hamna på andra plats i Champions League som ett problem för de som toppar de andra grupperna.
 
Det tog marängerna 89 minuter och en frispark för att få ett poäng från gårdagens hemmamatch mot Borussia Dortmund.
 
"Om vi kvalificerar oss, om det här är den svåraste gruppen och slutar på andra plats, då kommer det att bli ett problem för de andra lagen som hamnar på första plats i sina grupper" sa Mourinho till reportrar, skriver Goal.
 
"De två gånger som jag har vunnit Champion League hamnade mina lag på andra plats i gruppspelen".
 
"Det finns ingen drama här. Vi spelade en jättebra match mot Manchester City och idag [igår] var det ännu en bra match".
 
"Vi gjorde två stora defensiva misstag, man kan inte göra det mot ett stort lag, eftersom de kommer att döda dig. Dortmund satte oss under mycket press. I den första halvleken kunde vi inte spela, men i den andra halvleken var det annorlunda. Jag gillade den andra halvleken".
 
Los Blancos tränaren pratade även om Santiago Bernabeu publiken, och sa: "Efter två år här kan jag inte bli överraskad. Visslingar, support, en kall stadium... det är en kulturell fråga".
 
Sedan diskuterade han varför Alvaro Morata inte inkluderades i trupplistan efter att Karim Benzema lämnades utanför den igår.
 
"Det är enkelt, jag bär skulden för det. Morata spelade 90 minuter i söndags. Jag visste inte att jag inte skulle ha Benzema och Pipa [Higuain]".
 
"Benzema blev skadad under ett träningspass, och sedan blev Pipa skadad i den första halvleken. Jag blev ombedd att låta Morata spela för Castilla och jag sa ja, så jag bär skulden för att inte ha gjort honom tillgänglig".

Kommentarer

Lip Balm UF

2012-11-07 - 14:34:17
Gilla vår facebook sida

Lip Balm UF

yes we can

2012-11-07 - 15:44:09
Om han stannar nästa säsong och laget har motivation tror jag att det kommer bli en sjukt bra säsong. Tänk er Sahin kommer tillbaks och Essien lämmnar. Dem som är fortfarande halvunga(Di maria,Özil,Callejon,Benzema, Marcelo) kommer bli bättre och erfarna efter 2 bra säsonger.

Förhoppningsvis så kommer spelare från Castilla spela mer i A-laget som Nacho,Morata,Jesé,Alex.

Varane hoppas jag får sitt genombrott nästa säsong och blir en stabil mittback som uppbackning till Pepe och Ramos.

För övrigt tycker jag att det är äckligt gjort av flera fans. De på arenan började vissla, ja på sätt och viss är det lite rättvist då laget sög under stora delar av matchen specillt Ronaldo. Och på kommentarsfältet på denna blogg skrev folk "fan vilket dåligt lag jag håller på", jag förstår om det är "hatkärlek" men dessa är bara medgångsupportrar.

Los blancos

2012-11-07 - 16:47:43

Längtar bara tills Fabio coentrao kommer tillbacka, igår märkte man att arbeloa inte var van vid att spela på vänsterkanten.
Jag hatar tyska lag dem ska alltid ha så
Jävla mycket tur.
HALA MADRID <3

Anonym

2012-11-07 - 19:13:05
ja fucking tyskar de är största riva... och real madrid hamnar alltid samma grupp som en tysk . vad händer medan barca alltid får lekstuga och har lätta lag ;)

Anonym

2012-11-07 - 19:23:22
Och där kom nått om barca... Vad har Barca med detta att göra?

Los blancos

2012-11-07 - 23:17:01
Själva bloggen är bra men visa kommentarer, förstår man knappt.
Vissa skriver som om dem aldrig har gått i skolan!!

Men jag har inget imot det, men vissa snälla var lite tydligare när ni kommenterar

HALA MADRIDASTAS <3

Abdal

2012-11-08 - 04:31:38
Alltid en Madridistas oavsett vad!! HALA MADRID <3

Anonym

2012-11-08 - 16:39:40
Seriös du ska inte hända nån för hur den skriver , Hala Madrid

Skriv en kommentar