Jose Mourinho: "Då jag tidigare hamnade på andra plats i gruppspelen vann jag Champions League"

 
 
Dortmunds vinst mot Ajax innebär att Los Blancos kvalificerar sig från gruppspelen på andra plats, men Mourinho har lugnat ner deras misslyckande att toppa sin grupp.
 
Jose Mourinho har vägrat att lägga så mycket vikt på Real Madrids andreplatsposition i Champions Leagues gruppspel, och sa att hans tidigare framgångar i tävlingen med Porto och Inter kom efter att han hamnade på andra plats.
 
Los Blancos var tvungna att slå Manchester City för att ha någon chans att ta sig vidare från gruppspelen som mästare, men Sergio Agüeros sena straff släckte alla marängernas förhoppningar om att toppa gruppen.
 
"Jag hamnade på andra plats i gruppspelen två gånger. Det var då jag vann Champions League" sa Mourinho till Sky Sports.
 
"Jag hamnade bakom Real Madrid med Porto och vi vann, och med Inter hamnade jag bakom Barcelona och vann".
 
"De andra gångerna som jag hamnade på första plats vann jag aldrig tävlingen. Min erfarenhet visat att det inte betyder så mycket".
 
"Jag tror att lag som hamnar på första plats gjorde bra ifrån sig, men efteråt väntar de på en motståndare som, i princip, är lättare för dem att besegra - endast för att upptäcka att de får Real Madrid i lottningen".
 
Sedan diskuterade Mourinho Los Blancos oavgjorda match mot de engelska mästarna Manchester City, och var besviken över att inte ha åkt hem från matchen med mer än en poäng i handen.
 
"Jag tycker att vi förtjänade att vinna eftersom vi hade många chanser att göra ett andra mål, och om man gör det i den första halvleken borde matchen vara över redan då".
 
"Men vi gjorde inte mål. De reagerade och fick en straff som du som tittar på tv är i en bättre position att bedöma".
 
"Arbeloa fick ett rött kort. Återigen, du tittar på TV och kan analysera situationen bättre. Efter det hade vi ingen chans att vinna och vi spelade för poängen, för att kunna nå nästa runda".

Skriv en kommentar