Jose Mourinho: "Madrid är ute efter en tionde titel, och jag är på jakt efter min tredje"

 
Den portugisiska tränaren är fast besluten att göra allt som krävs för att vinna sin tredje - samt Los Blancos tionde - Champions League titel denna säsong.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho känner att denna års Champions League titel kan kallas för "the Special One".
 
Ligamästarna är för närvarande i jakt efter sin tionde europeiska trofé, och den förra Inter tränaren har förtjusta minnen av tävlingen, då han vann den med både Inter och Porto.
 
"Madrid är ute efter en tionde titel, vilket är en imponerande figur" sa Mourinho till Sky Sports. "Jag är på jakt efter en tredje med en annan klubb, vilket kommer att vara jättespeciellt för mig, men ambitionerna är lugna och kontrollerade och vi kommer att nå framgång. Den europeiska cupen är the 'Special One',".
 
"Dagen efter att jag vann Champions League med Porto var det ännu en dag i mitt liv. Jag gillar inte att fira eftersom jag alltid tänker att det inte kommer att vara det sista, att det finns en annan precis runt hörnet. Så jag vann, kysste cupen och gick hem".
 
Portugisen sa även att han inte har några problem med smeknamnet 'The Special One', som han kom på under hans första presskonferens i Chelsea.
 
"Det stör mig inte. Det är en konsekvens från mina ord, jag kan inte klandra någon som använder det namnet. Jag sade dessa ord från djupet av mitt hjärta".
 
"Jag kände att jag verkligen kunde ha en effekt i England, att jag kunde göra något speciellt. Det var en rolig stund, på ett bra sätt".

Kommentarer

Anonym

2012-11-24 - 20:14:15
then gooood bye marid

Skriv en kommentar