Xabi Alonso: "Jag har ingen relation med Ronaldo utanför omklädningsrummet"

 
Den spanska playmakern avslöjade att hans relation med Cristiano Ronaldo sträcker sig inte bortom omklädningsrummet.
 
Real Madrids mittfältare Xabi Alonso har medgett att han inte har någon personlig vänskap med Cristiano Ronaldo, utan att det enbart finns en ömsesidig respekt mellan de två.
 
Sedan början av den nya säsongen har det funnits mycket spekulationer kring relationerna inom Madrid laget efter att Ronaldo offentligt pratade om sin 'olycka' i klubben.
 
Den förra Liverpool mittfältaren har nu avslöjat karaktären av hans relation med den förra Manchester United stjärnan, och han medgav att parets vänskap existerar inte utanför planen.
 
"Mellan honom och mig finns det uppskattning och professionell respekt" sa Alonso till ETB.
 
"Uppenbarligen är inte alla i omklädningsrummet mina vänner och utanför den finns det nästan ingen relation mellan oss. Men inuti omklädningsrummet kommer vi överens. Cristiano är ingen diva".
 
Alonso betonade dock hur viktig den portugisiska målgöraren är för Real Madrid, och dessutom hade han inget annat än goda ord om sin tränare Jose Mourinho.
 
"Han [Ronaldo] är en mycket ambitiös person och han har ett stort självförtroende. Han är en viktig spelare för laget".
 
"Jag lär mig alltid från Mourinho. Han är mycket krävande och tar hand om alla detaljer. Folk tror att de känner honom, men de ser endast hans yttre bild. Jag känner honom inuti omklädningsrummet och han är mycket annorlunda [än vad han framstår som]".

Kommentarer

Anonym

2012-11-23 - 17:54:29
Deras personligheter går inte ihop.

Tycker mkt mer om Alonso än Ronaldo :tired:

Anonym

2012-11-24 - 00:30:14
har bara en sak att säga allt detta är bullshit.

Hala Madrid

2012-11-24 - 01:01:29
Hade varit roligt om du skrivit en artikel om vilka som umgås med vilka i real.. Alltså vilka kompisgäng som finns och om det finns vissa spelare som absolut inte umgås med varandra.. Det är något jag har funderat länge på, hade varor super roligt om jag hade fått svar på det här..
Tack på förhand!
Svar: Om jag hittar något om det, kommer jag att skriva om det samt lägga upp det här på bloggen.
Real Madriid CF Admin

Rolf

2012-11-24 - 20:19:58
Det är klart i år att Real spanska spelare är mot Ronaldo och Mourinho.
Därför förlorade Real i borjan av säsongen.
Jag tror att Ronaldo och Mourinho kommer att lemna Real om inte i January då i slutet av säsongen.
Det är kört för Real alt pga de spanska spelare i laget.
Jag brukade tycka om Ramos och Casillas men inte nu längre.

Skriv en kommentar