Jean-Pierre Papin: "Benzema är en anfallare, men jag ser honom aldrg framför målet"

 
Ikonen Jean-Pierre Papin är inte imponerad med sin landsmans rörelser på planen eftersom han tror att Benzema kan vara mer dominant framför målet.
 
Jean-Pierre Papin har kritiserat Karim Benzemas position på planen, och hävdade att Real Madrid anfallaren inte hamnar i en farlig area så mycket.
 
Den förra Olympique de Marseille stjärnan tror att Benzemas tendens att glida brett hindrar honom från att göra ett bra intryck, eftersom det lämnar honom kämpande för att hitta tydliga möjligheter till målchanser.
 
"Jag är lite överraskad med sättet som Karim spelar för Frankrike och Real Madrid. Han är en anfallare, men jag ser honom aldrig framför målet. Olivier Giroud spelade endast tre minuter mot Spanien, men stod framför målet tre gånger och gjorde mål" sa Papin till RMC.
 
"Du är antingen en spelare som Cristiano Ronaldo, som går långt bak för att få bollen och sedan dribblar förbi ett antal motståndsspelare innan han gör mål, eller så är du en riktig anfallare och är som bäst framför målet".
 
"Man kan inte glida brett hela tiden, det är nästan omöjligt. Ju mer jag ser honom spela för Frankrike, desto mindre hamnar han i en farlig position. Sådant irriterar mig".

Kommentarer

C

2012-10-23 - 17:32:12
Håller med till 100%

Skriv en kommentar