Jose Mourinho: "Vi hade total kontroll över matchen mot Ajax"

 
Jose Mourinho tyckte att hans lag kontrollerade den större delen av gårdagens match mot Ajax, trots att motståndarna lyckades göra mål i den andra halvleken.
 
Jose Mourinho var glad över att se Real Madrid kontrollera Champions League matchen mot Ajax i Amsterdam Arena i onsdags.
 
Under matchen gjorde Cristiano Ronaldo ett hattrick, medan Karim Benzema gjorde ett fint akrobatiskt mål efter halvtid.
 
"Jag gillade mitt lag jättemycket under 75 minuter. I de 45 första minuterna och sedan till Ajaxs mål hade vi total kontroll över matchen mot ett Ajax lag som spelade annorlunda än deras vanliga spelstil, de var mycket mer defensiva än normalt" sa 49-åringen till Canal+ efter matchen.
 
"Vi förlorade lite kontroll när Ajax gjorde mål, det började bli farligt. Sedan gjorde vi vårt tredje mål, Ajax förstod att matchen var över (för deras del) och vi hade kontroll igen".
 
När Mourinho fick sedan frågan om hur det kändes att hans lag släppte in ett mål från en hörna igen, sa han: "Det är svårt att kommentera. Jag vill inte prata om det här, utan jag vill prata om det i omklädningsrummet. Annars tyckte jag att vi var välorganiserade".
 
Efter att rapporter om att Cristiano Ronaldo känner sig olycklig i Santiago Bernabeu, hyllade Mourinho anfallarens bidrag i matchen, och sa: "Laget når sin mål. Detta kommer att ge oss lite ro. Ronaldo vet att hans mål är viktiga för laget".
 
Till sist kommenterade han situationen med Sergio Ramos efter att rapporter påstod att han inte kommer bra överens med försvararen.
 
"Han spelade och gjorde bra ifrån sig. Mitt jobb är att få ut det bästa av spelarna. Han spelade utmärkt i de tre senaste matcherna efter att ha suttit på bänken. För mig är det, det viktigaste. Det är vad jag letar efter".

Skriv en kommentar