Predrag Mijatovic: "Cristiano Ronaldo är bättre än Lionel Messi"

 
Predrag Mijatovic säger att om han måste välja mellan Cristiano Ronaldo och Lionel Messi, så skulle han välja den förstnämnda anfallaren.

Predrag Mijatovic har uttryckt sin åsikt om att Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo är mer komplett än Barcelonas stjärna Lionel Messi.

"De är väldigt distinkta spelare. Deras sätt att spela och röra sig är annorlunda" sa Mijatovic till den spanska sporttidningen Marca.
 
"Men för mig är Cristiano bättre än Messi. Han är en mer komplett spelare. Han är snabbare, explosivare, han använder båda sina fötter och spelar bra med sitt huvud".

"För mig har Cristiano inga fel. Om jag måste välja, skulle jag valt Cristiano".

Mijatovic hyllade även Mourinho, och sa: "Det är Mous tredje säsong som tränare och laget har mognat nog för att vinna Champions League. Tiden har kommit".

"Mourinho är den bästa tränaren i världen. Jag har ingen tvekan om det. Jag är optimistisk eftersom trots att det är en lång väg att gå har Madrid en trupp av kvalité och tog sig nästan till finalen de två senaste åren".

Kommentarer

Swanseafan***

2012-10-03 - 18:37:59
Ronaldo är snäppet bättre än Messi beundrar dom båda jag tycker dock att Messi är bäst just nu men om man tittar på förra året så var Ronaldo bättre lätt. (Swanseafan):-):-):love:

Anonym

2012-10-03 - 19:48:32
Va Ronaldo är också bättre nu forever bre .

Skriv en kommentar