Angel di Maria: "Det mesta jag gör idag är tack vare Jose Mourinho"

 
Angel di Maria har passat på att tacka sin tränare för förtroendet som han visade honom sedan hans ankomst i Santiago Bernabeu, och sa att han försöker återbetala portugisen med hårt arbete.
 
Real Madrids ytter Angel di Maria tror att han har blivit spelaren han är idag tack vare tränaren Jose Mourinho.
 
Den argentinska spelaren signerades från det portugisiska laget Benfica år 2010, och han har haft två framgångsrika kampanjer med de spanska mästarna, lett dem till bland annat Copa del Rey och La Liga titlarna. Han har redan gjort fem mål denna säsong, och ser fram emot att göra fler mål än han gjorde förra säsongen.
 
"Dagen han [Jose Mourinho] sa till mig att komma, var jag i VM och jag gjorde inte så bra ifrån mig, men han fortsatte att försöka och jag tror att det mesta jag gör idag är tack vare honom. Jag försöker att återbetala det med hårt arbete varje dag" sa Di Maria till reportrar, skriver Goal.
 
"Under det första året med Mourinho vann vi cupen, året därefter vann vi La Liga, och nu önskar jag att vi kan vinna fler titlar än Champions League detta år".
 
"Vi kommer att kämpa för varenda titel eftersom vi är Real Madrid och det är det vi måste göra. Vi får se hur det kommer att gå för oss".
 

Kommentarer

Mesut Özil

2012-09-27 - 20:28:07
Di Maria är en av dem som verkligen visat klass i inledningen av säsongen! Jag tror att han kommer vara en viktig faktor till Real Madrids framgångsrika säsonger framöver :-)

Övriga spelare som jag tyckt inlett bra på säsongen, (utifrån kapacitet)

Callejon,Alonso,Varane,Coentrao,Khedira,Higuain,
Morata,Higuain (delvis) och givetvis Kaká

Resten måste skärpa sig, de spelare jag tyckt sett loja ut är:
Ronaldo,Özil(!), Benzema, Ramos men också Casillas som gjort en och annan tabbe.

Resten ser helt okej ut! :)

Förstår att ni ville veta ;-);-)

Skriv en kommentar