Jose Mourinho: "Antonio Conte är den italienska "Special One"

 
Jose Mourinho har hållit med de som anser att Juventus tränare Antonio Conte är den italienska "Special One".
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har inget annat än positiva ord om Juventus tränare Antonio Conte, och han tycker att den förra italienska spelaren är ganska lik honom som en tränare.
 
Den 43-årige taktikern, som för närvarande är avstängd eftersom han inte rapporterade två ändringar i tid under en match när han tränade Siena, ledde Juventus till Serie A titeln förra säongen och den förra Inter tränaren har många lovande ord för honom.
 
"Fansen kallar Conte den italienska Special One? Jag gillar det. Jag känner mig hedrad. Han är ganska lik mig" sa Mourinho till Tuttosport.
 
"Jag gillar Conte jättemyckt som en tränare. Han vet vad han vill och är en sann vinnare. Han har mycket karisma".
 
Sedan diskuterade han Juventus chanser i Champions Leauge, och sa: "Kan Juventus överraska i Champions League? Låt oss inte lura någon, Juventus är ett stort lag i Europa och det skulle vara helt normalt om de går långt i tävlingen".
 
"Ja, det skulle vara en överraskning om de går hela vägen och vinner Champions League efter att inte ha spelat i Europa förra året. Men det skulle inte överraska mig om de tar sig till kvartsfinalen eller semifinalen".

Skriv en kommentar