Jose Mourinho: "Jag är säker på att fansen kommer att älska Modric"

 
Jose Mourinho säger att han inte har någon tvekan om att Modric kommer att ha en plats i varje Madridistas hjärta.
 
Jose Mourinho är säker på att Luka Modric kommer att bli en favorit bland Real Madrid fansen ganska snabbt.
 
Den kroatiska mittfältaren signerade ett femårskontrakt med Los Blancos i augusti och kunde äntligen flytta till Santiago Bernabeu, och hans nya tränare har ingen tvekan om att den talangfulla playmakern kommer att älskas av publiken.
 
"Jag är säker på att han passar in och att fansen kommer att älska honom. Vi signerade Modric eftersom han kan hjälpa oss att vinna fler troféer" sa Mourinho till AS.
 
"Han är en mycket talangfull spelare och taktiskt stark. Dessutom är han en sann lagspelare som alltid är ute efter att hjälpa sina lagkamrater. Han ger laget kvalité och magik. Folk i Bernabeu kommer att uppskatta honom".
 
Sedan diskuterade han Kakás situation i Real Madrid, och sa: "Många spelare har stött på samma problem som Kaká upplever just nu. Han plågades av fysiska problem när han anlände hit och sedan dess har det hindrat honom från att lyckas".
 
"Han har dock gjort många bra saker för Madrid, och jag har redan sagt att det inte kommer att vara något problem med att ha honom här".
 
"Han jobbar hårt på träningen och han kommer att få sin chans igen någon gång. Jag är säker på att han kommer att göra sitt bästa när han väl inkallas".

Kommentarer

P - Hala Madrid

2012-09-07 - 14:03:27
Inte i mitt hjärta. ;-)

P - Hala Madrid

2012-09-07 - 14:03:27
Inte i mitt hjärta. ;-)

Nalyd

2012-09-07 - 14:26:57
Dock i mitt hjärta

Kommer alltid gilla dig Modric

Anonym

2012-09-07 - 15:59:31
Come on kaka är bästa att ha en sån spelare har man tur .. Kaka Ronaldo , benzema , özil mm . Kan ingen stoppa

madrista4life

2012-09-07 - 16:29:03
Hoppas att king mou roterar laget, och använder sig utav kaka i copa del rey.:thumbup:

Skriv en kommentar