Karim Benzema: "Jag har alltid varit säker på mig själv och mitt spel"

 
Karim Benzema, som inte har spelat så många matcher i ligan denna säsong, säger att han ändå är nöjd med hur det går för honom.
 
Real Madrids anfallare Karim Benzema har insisterat på att han fortfarande är lika självsäker som han var tidigare, och är nöjd med framstegen han gör.
 
Den franska anfallaren har endast startat i två av Los Blancos fem ligamatcher än så länge, men 24-åringen hävdar att han jobbar hårt för att spela regelbundet.
 
"Är det nödvändigt för en anfallare att göra mål för att säsongen ska gå bra? Jag kände mig bra i de senaste matcherna" sa Benzema till AS.
 
"Jag känner att jag gör framsteg och att mina ben fungerar bättre. Jag är jätteglad. Visserligen var jag glad att spela 90 minuter två gånger med Frankrike".
 
"Det är viktigt att spela flera matcher i rad. Dessutom jobbar jag hårt för att bli redo. Jag har aldrig förlorat självförtroende. Jag har alltid varit säker på mig själv och mitt spel. När du inte gör mål, försöker miljön att förorena dig, men det påverkar mig inte".
 
"Jag är en anfallare och jag älskar att göra mål, men alla vet att jag också njuter av att göra assist".
 

Skriv en kommentar