Radamel Falcao: "Jag sade inte att jag ville tävla med Cristiano Ronaldo och Messi"


Den 26-årige stjärnan, Radamel Falcao, säger att han inte är intresserad av att tävla med Cristiano Ronaldo och Lionel Messi för att vinna skytteligan.

Atletico Madrids anfallare Radamel Falcao har betonat att han är fullständigt fokuserad på sina egna prestationer och är inte ute efter att mäta sig själv mot Barcelona stjärnan Lionel Messi och Real Madrid anfallaren Cristiano Ronaldo.

Den colombianska spelaren avslöjade tidigare i sommar att han är redo att tävla med duon för Pichichi titeln, men Falcao har klargjort att framgång med Atletico Madrid är hans huvudprioritet.

"Jag sade inte att jag ville tävla med Cristiano Ronaldo och Messi" sa Falcao, enligt den spanska sporttidningen AS.

"Jag vill helt enkelt göra mål för att hjälpa mitt lag, inget annat. I slutet kommer vi att se vart jag befinner mig".

"Det viktigaste är att laget uppfyller sina mål. Vi tävlar med 19 andra lag, inte bara mot Madrid och Barca" avslutade Falcao.

Skriv en kommentar