Raphaël Varane: "Jag vill inte lämna Real Madrid, jag är lycklig här"

 
Raphaël Varane har förnekat rapporter som påstår att han är olycklig i Real Madrid och sa att han vill stanna i den spanska huvudstadsklubben.
 
Efter att ha spelat sina första match denna säsong i 3-2 vinsten mot Manchester City har Real Madrids försvarare, Raphaël Varane, sagt att han inte vill lämna de spanska mästarna.
 
Den franska tonåringen ersatte Sergio Ramos i mittbackspositionen i tisdags och han avslöjade att han är lycklig i Real Madrid - i motsats till rapporter som kopplar honom med en flytt från Santiago Bernabeu.
 
"Jag är lycklig. Om jag inte spelar, vill jag spela, det är normalt" förklarade Varane till den spanska sporttidningen Marca.
 
"Jag jobbar hårt varje dag. Jag planerar inte att lämna. Jag hade en genomsnittlig försäsong och det är därför jag inte har spelat tills nu, men jag har Mourinhos stöd".
 
Den förra Lens spelaren var överraskad över att ha inkluderats i matchen för Champions Leagues Grupp D match, och sa: "Det var jätte viktigt för mig att spela denna match. Mourinho frågade mig om jag var redo och jag sa till honom att jag var det".
 
"Han sa till mig att jag var tvungen att ge 100 procent. Jag hoppades på en viktig match och det här var exakt det".
 
"Det var spänt, men man måste bli van vid det inom fotbollen. Jag är alltid redo att spela".
 

Skriv en kommentar