Sami Khedira: "Jag är fortfarande en del av detta lag"

 
Sami Khedira säger att han inte känner sig hotad av Michael Essien, som har ersatt tysken i de senaste Real Madrid matcherna.
 
Real Madrids mittfältare Sami Khedira tror att han fortfarande är en nyckelspelare i Jose Mourinhos trupp, trots sommarsigneringen av Michael Essien.
 
Den tyska spelaren har inte varit en regelbunden startspelare för de spanska giganterna sedan ankomsten av Essien från Chelsea, men han känner att han har fortfarande mycket att erbjuda de regerande ligamästarna.
 
"Tränaren har ingen dålig åsikt om mig, det är fortfarande klart att jag är en del av detta lag. Jag vill visa att han kan fortsätta räkna med mig" sa Khedira till AS.
 
"Vi har alltid haft fyra eller fem defensiva mittfältare under de senaste åren. Denna säsong är det Xabi Alonso, Essien och jag".
 
Mourinhos lag har haft en dålig start i den nya La Liga säsongen och har för närvarande åtta poäng mindre än ledarna Barcelona, och Khedira tror att det kommer att vara svårt att minska mellanrummet mellan Los Blancos och Blaugrana.
 
"Att lyfta Supercupen mot Barcelona var ett gott tecken, men ligan är en annan tävling och vi har lämnats kvar" avslutade Khedira.

Kommentarer

Anonym

2012-09-30 - 00:14:08
jag fattar verkligen inte hur mourinho tänker. khedira är bättre än essien på ALLT o då menar jag verkligen allt.essien förstör bara reals snabba och tikitaka spel

Experten(1) -->ParhamPrinceJ

2012-09-30 - 01:02:01
Håller med dig där uppe men Mourinho hämta in honom för att fylla på Lass diarras tomrum!

Skriv en kommentar